HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Stero till Mono på datan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisksmisk Martin
Starting Member

3 Posts

Posted - 2003/02/12 :  20:32:51  Show Profile  Visit Fisksmisk Martin's Homepage Send Fisksmisk Martin a Private Message
Tja. Jag har lite fuffens för mej här med lite ljudediting på datan. Men jag skulle behöva transformera ett Stero ljud till Mono. Hur man gör detta i burken har jag ingen aning om.. men nån kanske har nåt tips på ett pimp programm att använda?

Schadå.
www.fisksmisk.tk

Snabbmat, lax, Basturock och Läsk i back.

The life of a pioneer!

Jesuskomplex
Starting Member

15 Posts

Posted - 2003/02/12 :  23:21:15  Show Profile Send Jesuskomplex a Private Message
Jag antar att du sitter på Windows:

Start>Program>Tillbehör>Underhållning>Ljudinspelaren

Öppna filen du vill spara till mono. Välj "Spara som", där finns en knapp som heter "Ändra". Där ändrar du till Mono.

Tror detta bara funkar på .wav dock.
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/13 :  15:44:47  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Ursäkta min petitessnotering, men jag bara måste påpeka att det heter 'på datorn'.

Data betyder information.

En dataadministratör skulle alltså kunna vara en bibliotekarie eller en sekreterare, som har hand om information i någon form.

Inget ont menat.
Go to Top of Page

Fisksmisk Martin
Starting Member

3 Posts

Posted - 2003/02/13 :  18:27:22  Show Profile  Visit Fisksmisk Martin's Homepage Send Fisksmisk Martin a Private Message
Jesuskomplex, tackar så mycket. Det funkade prima!

Och "Tank", bob, tack för svensklektionen. Nu ska jag aldrig mer göra sånna onda saker ;)

Snabbmat, lax, Basturock och Läsk i back.

The life of a pioneer!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.37 sekunder. Snitz Forums 2000