För några år sedan var förstärkare från Nuforce mycket omskrivna och populära, men nu upplever jag att det är väldigt tyst om dem. Vad har hänt? Var de inte så bra som alla sa? Har andra tillverkare kommit ikapp och om dem?
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Om man tittar på de sista åren så får jag intrycket att det har haft större framgångar med sina Dac:ar än stärkare. Personligen så testade jag ett av deras första monoslutsteg för över 10 år sedan utan att bli förtjust då det helt enkelt lät superstramt och tråkigt i mina öron.
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Nuprime ida-16 tillhör samma produktkategori som Devialet, en form av power-dac som jag tror kommer bli väldigt populära. Lägger man till fir-filtrering och upnp-rendering så har man en väldigt tilltalande produkt. En liten laptop sköter dock dessa bitar utmärkt. Blir sugen på att testa en! 25k verkar dom kosta. Ser fram mot tester/lyssningsintryck/mätningar.