HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 B&W Högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

juha
Member

316 Posts

Posted - 2003/02/12 :  16:19:41  Show Profile Send juha a Private Message
quote:
Originally posted by Samuelrönnqwist

VA!!!! lånar inte klubben ut saker? skitsnack. vill de sälja dyra saker så måste dom låna ut dom.. annars så kanske man blir missnöjd när man väl kommer hem.

Skitsnack kanske men jag har försökt att låna tex 801N UTAN att behöva betala hela summan först...100 000 sek. Nej fick jag...vad säger det dig? Nu är det så att jag chansade och blev nöjd. Problemet kvarstår nu när jag är sugen på 800:an.
Go to Top of Page

JPL
I have a girl

292 Posts

Posted - 2003/02/12 :  16:27:10  Show Profile Send JPL a Private Message
Det är väll inte så konstigt att dom inte lånar ut produkter för 100k utan att man måste lägga en deposution på beloppet...Det gäller nog alla hifibutiker..

mvh Patrik...
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/02/12 :  16:28:21  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Samuelrönnqwist

VA!!!! lånar inte klubben ut saker? skitsnack. vill de sälja dyra saker så måste dom låna ut dom.. annars så kanske man blir missnöjd när man väl kommer hem.

Som nästan alla Hifi butiker så får man vackert slanta upp vad det kostar innan man tar hem grejorna och testar.(öppet köp en vecka)

Är man känd och en ganska stor kund brukar det däremot inte vara något problem att låna saker.
Det som skiljer hifi-klubben är att de inte tar något inbyte och därför går de bort i min mening.
Jag är själv lat av naturen och orkar oftast inte hålla på att annonsera så jag byter helst in.
Tyvärr går man lite mer back på det.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/12 :  17:41:02  Show Profile Send KennethS a Private Message
Hög brusnivå är inget som har med B&W högtalarna att göra. Att dom skulle låta ljust är verkligen lustigt. Jag har vikarierat på en Hifiklubb-butik (Linköping) där jag hade förmånen att få använda B&W 804 dagligen. Neutrala och trevliga, har inte hört en endaste Nautilus högtalare låta ljust och murrigt. Det är elektronik-problem. Inget annat. Tajt och djup bas, extremt bra diskant och ett väldigt bra mellanregister. Alla andra högtalare som jag hört tycker jag är klart mer färgade för pengarna. Låter bäst med TACT! Men som sagt. Dom ska ha stora rum helst. 25Kvm och uppåt. Helst runt 40kvm (804 och 803)Farborn sitter med Nautilus 802,MarkLevinsom No.383 och Copland CD 289 på 25 kvm och tycker det låter bra.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2003/02/12 :  21:57:49  Show Profile Send juha a Private Message
quote:
Originally posted by JPL

Det är väll inte så konstigt att dom inte lånar ut produkter för 100k utan att man måste lägga en deposution på beloppet...Det gäller nog alla hifibutiker..

Har lånat feta grejer av tex hifi consult utan några som helst köp tvång el dylikt tvärtom bjussade de på käk och fikaObs detta är ingen reklam annons.
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/02/12 :  22:43:38  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Skulle du låna ut prylar för etthundratusen kronor till någon du inte kände?
Bara för att den människan instisterade?
Knappast.
Sluta gnäll på de som inte gör det, och beröm de som gör det.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/02/12 :  22:44:47  Show Profile Send Nagra a Private Message
Är man känd och en ganska stor kund brukar det däremot inte vara något problem att låna saker.
Det som skiljer hifi-klubben är att de inte tar något inbyte och därför går de bort i min mening.
Jag är själv lat av naturen och orkar oftast inte hålla på att annonsera så jag byter helst in.
[/quote]

Vilka butiker tar inbyte?

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/02/12 :  22:53:36  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Är man lat så är man.
Det är nämligen jag också.
Appropå ingenting:
"är sex snuskigt?
Bara om det görs bra!
Woody Allan.

quote:
Originally posted by Nagra

Vilka butiker tar inbyte?
[/quote]

www.musikhemma.se

Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/02/12 :  23:11:37  Show Profile Send Nagra a Private Message
Jag är inte lat, jag undrar bara vilka butiker som tar inbyte, Dole var det som sa så...lyckades inte med quote...

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/02/12 :  23:34:00  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Jag är jättelat.
JÄÄÄÄTTTTEEELAAAT.
Snygga hifiprodukter är fortfarande det sexigaste jag vet.
Fortfarande är det mycket kompetenta högtalare. Nautilus 803.
Det var väl det som tråden gick ut på från början.

quote:
Originally posted by Nagra

Jag är inte lat, jag undrar bara vilka butiker som tar inbyte, Dole var det som sa så...lyckades inte med quote...

www.musikhemma.se

Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2003/02/12 :  23:51:09  Show Profile Send juha a Private Message
quote:
Originally posted by akktustakki

Skulle du låna ut prylar för etthundratusen kronor till någon du inte kände?
Bara för att den människan instisterade?
Knappast.
Sluta gnäll på de som inte gör det, och beröm de som gör det.

Tyckte att jag berömde någon.
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/02/13 :  00:10:50  Show Profile Send Frux a Private Message
Jag har lånat hem från både Hifi-klubben i Lund och butiken på Bulltofta i Malmö utan problem! Däremot krävdes det rejäl övertalning för att få låna hem ett par QLN från en annan hifi-butik i Malmö. Är väl olika antar jag.

Fast senast var det ett par B&W DM601 från Hifi-klubben och då fick jag lämna deposition, men jag var ändå nästan helt säker på att köpa dem efter lyssning i butiken så det gjorde inget. Möjligt att deras policy har ändrats på senare år. Men när jag väl fick upp dem i datorrummet så blev jag lite besviken. De lät inte så himla mycket bättre än de gamla kvalitetshögtalarna jag hade sen tidigare vid datorn, så de åkte tillbaka. Inget större fel på B&W-högtalarna, snarare så att de gamla stod sig bättre än vad jag väntat mig vid en jämförelse. Tur att man får öppet köp för annars hade jag känt mig lite lurad.

B&W-högtalare har väl annars generellt sett ett väldigt neutralt och detaljerat ljud tycker jag. På gott och ont, beror ju på vilket sound man gillar.
Go to Top of Page

J
Starting Member

43 Posts

Posted - 2003/02/13 :  08:13:08  Show Profile Send J a Private Message
Rebo, cd:n hette något med ett komma tecken i. Tror den kan ha hetat cdp .3. Bruset var proportionerligt mot volyminställningen på stärkaren.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/13 :  08:48:20  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag har lånat grejer från butken "lyssna" i Ystad för sammanlagt 80 000kr åt gången. Har aldrig varit något problem alls. Jag kanske skulle tillägga att jag aldrig köpt någonting alls i butiken. Jag tror det handlar rätt mycket om hur "seriös" man verkar vara när man är i butiken.

Kan förövrig passa på att ge mina allra varmaste rekommendationer till denna trevliga lilla butik. Väl värd ett besök!

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

must
Member

98 Posts

Posted - 2003/02/13 :  09:13:33  Show Profile Send must a Private Message
J,

intressant det där med brusnivån på Classe. Jag har en polare med Nautilus 804 och Classe CAP-150. Skall lyssna ordentligt hemma hos honom utan att säga någonting negativt

För lite negativ men väldigt tekniskt korrekt kritik av Nautilus serien se följande diskussion:
http://db.audioasylum.com/cgi/m.pl?forum=speakers&n=107018&r=&session=
Go to Top of Page

Poze
Member

79 Posts

Posted - 2003/02/13 :  15:34:41  Show Profile  Visit Poze's Homepage Send Poze a Private Message
Jag har också varit inne i "Lyssna" i Ystad och lyssnat på lite saker (fastnade för MA S8 direkt :)). Verkligen en trevlig kille som har det stället. Är dock oroad över hur länge han är kvar då jag inte tror att den sådan affär överlever i Ystad, för lågt intresse :(
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/13 :  15:47:41  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Poze

Jag har också varit inne i "Lyssna" i Ystad och lyssnat på lite saker (fastnade för MA S8 direkt :)). Verkligen en trevlig kille som har det stället. Är dock oroad över hur länge han är kvar då jag inte tror att den sådan affär överlever i Ystad, för lågt intresse :(

Ingvar är skitbra! Jag är också lite fundersam om en sådan affär går bra i Ystad dock..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Poze
Member

79 Posts

Posted - 2003/02/13 :  15:52:30  Show Profile  Visit Poze's Homepage Send Poze a Private Message
Hoppas att han har öppet till sommaren då jag gör mitt inköp. Han har en del intressanta märken (t.ex. Arcam och Cambridge). Men då får jag väl också höra med honom om hem-lån nu ju :)

ps. Är du också från Ystad?
Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/02/18 :  22:46:26  Show Profile Send musiclover a Private Message
Tack för era synpunkter ska fundera vidare angående B&W 803 högtalare, jämföra lite med andra högtalare med.

Edited by - musiclover on 2003/02/18 22:52:53
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/02/18 :  23:04:12  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Hifi-Klubben är på väg utför. De säljer saker i fel prisklass, dax att packa ihop och sälja sortimentet som Siba kör. Att låna hem något är fan stört omöjligt. Ville låna hem en S300 för att provlyssna med mina 802 S3. Men icke sa nicke, släng upp 20k så kan du låna hem dem. Om du inte har de på dig kan du alltid lösa en kredit. Lämna tillbaka den inom 2 dagar så hinner inte krediten tas i bruk och du kan häva köpet. Vilken service..... Malmsjö hifi lånar ut prylar i 35k klassen mot körkorts identifikation. Kan tillägga att nya Nauntilus serien låter bra. Men inte 50k bättre. Köpte mina 802 S3 för 10k av min bror (nypris var runt 25 när de slutade tillverkas och mina var de sista i hela sverige som såldes, när man kommer in till Hifi-klubben idag så låter de på dem som om 803 N skulle (ursäkta uttrycket) rocka skiten ur mina 802. Fan, de har ju inte ens en separat låda för mellan registret! Nej, köp ett par inspelade äldre B&W i fint skick, så kan du bara inte bli besviken.

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000