HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Trådlös DAC?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2014/05/27 :  20:21:16  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message
Skulle behöva en trådlös dac för att skicka musik från min Ipad och laptop.
Dac:en behöver kunna fungera med airplay, men jag vill också kunna strömma musik från laptoppen, är det någon som har några tips?

Med vänlig hälsning Åke

Örebro

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2014/05/27 :  20:36:04  Show Profile Send DavidS a Private Message
Jag har en nätverksspelare som även har DAC. Den klarar Airplay och Bluetooth. Använder bluetooth när jag spelar upp Spotify ifrån min androidplatta. Modellen heter N-50 och märket heter Pioneer.
Go to Top of Page

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2014/05/27 :  22:06:33  Show Profile Send Micke.e a Private Message
Arcam har väl AirDac eller liknande också.
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2014/05/29 :  18:18:37  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message
Tack för tipsen, skall kolla lite närmare på dem.

Örebro
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2014/05/30 :  09:11:01  Show Profile Send Adagio a Private Message
En liten dum fråga: om man har appleTV, kan man då koppla till en vanlig DAC mellan den och förstärkaren? Om man vill köra AirPlay från iPad eller iPhone? Jag funderar på den lösningen i TVrummet för att slippa ha TVn igång för Spotify, internetradio eller iTunes.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2014/05/30 :  09:42:34  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message
Till musik från min Ipad, så har jag idag en apple Tv kopplad optiskt till en DAC och vidare till min 2-kanalsförstärkaren, fungerar riktigt bra.
Men jag har även min hemmabioreceiver kopplad med HDMI till apple TV. Problemet jag får är att DAC:en tappar synken (glappar)till Apple TV, när jag spelar på 2-kanalaren om jag har båda kablarna anslutna till Apple Tv:en. Så som det är nu måste jag koppla ur HDMI-kabeln varje gång jag skall lyssna på 2-kanalaren.

Med vänlig hälsning Åke

Örebro
Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2014/05/31 :  13:18:51  Show Profile Send HNK a Private Message
Jag har haft både en apple tv och en airport express kopplad till DAC med optisk toslink. Båda fungerade bra, dock tycker jag att apple tv:n hade en tendens att ibland hacka i ljudet, vilket mycket sällan händer med airport expressen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000