Jag har lite till och från problem med att det knäpper när jag spelar via datorn. Spotify, svt-play, youtube och även lagrat material som film och musik.
Jag har testat med olika dacar (båda hrt) men problemet återstår. Det brukar hjälpa att starta om datorn men inte alltid.
Jag antar att det är någon inställning som jävlas med mig?
Vart börjar jag kika? Jag har tyvärr WIN 8 och Dell.
Jag hade likadant problem med min HRT musicstreamer. Jag mejlade med HRT-skaparen Kevin Halvarsso (?). Han svarade snabbt och utförligt vad det berodde på. Jag tvivlar på att jag har kvar mejlet men kan kika efter det.
Det Kevin nämnde var att datorn hade "poor USB-hub". Det avhjälptes i mitt fall genom att köpa en usb-hubb på kjell & Co. Blir en extra komponent och trist för den som kör med en mer påkostad USB-kabel än standard skrivarkabel.
Eftersom vi snackar DirectSound (?) så kan det säkert vara som David föreslår. Men ett bra alternativ för ökat välljud är nog en Aqvox strömförsörjning. Då klarar du dig utan USB Hub (är jag ganska övertygad om)
vh Micke Edit: Testat koppla bort all onödig utrustning? Testat fidelizer?
Jag börjar med det som inte kräver några inköp. Har inte testat fidelizer men skall kolla upp det. WIFI och blåtand tror jag är aktivt på datan. Testar att stänga av det. Skall även testa DPC Latency Checker.
Ha på den när du testar så ser du om det gör någon skillnad. Det skall vara gröna histogram. Jag har en USB-mus, så det går upp i rött ibland. Har aldrig stört ljudet dock. Annat på USB har dock stört, typ USB-sticka dock inte när jag har spelat i från den. Vet ej om USB-hårddisk stör. Wifi går inte att använda som sagt.
Nu knäpper det igen. Testade DPC nu och det reagerar på någonting. Har rotat som tusan för att kunna stänga av wifi samt blåtand men utan framgång. Jag är lite av en fossil på datorer. Har varit runt i kontrolpanelen utan framgång. Tips mottages tacksamt:)
Edit: lyckades nog stänga av WIFI nu men knäppandet är kvar.