Author |
Topic |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2014/01/09 : 13:25:25
|
Hej, jag ska skicka en förstärkare till norge för service. Men, jag vet inte vem som jag kan skicka med, försäkrat. Det är svårt för en privatperson. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2014/01/09 : 14:02:45
|
Ja det är rätt hopplöst, mitt tips är att skicka som företagspaket från ditt arbete till företaget som ska reparera, det kan fungera. Sålde högtalare till en norrman och vi löste det på det viset, skulle kosta närmare 10 tusen annars, helt sjukt. |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2014/01/09 : 14:59:26
|
Jag skickade min med posten, men det är en del extra papper som skall fyllas i för att slippa betala div olika avgifter som tull, moms etc. Det måste tydligt framgå att den endast skall till Norge för service för att därefter sändas åter till Sverige. Trots att detta var tydligt skrivet fastnade min i norska tullen. Ett telsamtal löste det hela. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2014/01/09 : 18:17:07
|
Ok Vox, men när jag har skickat en klocka för service till tyskland har det INTE gått att försäkra paket, hur löste du det? |
|
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2014/01/09 : 20:40:09
|
Varför du inte kunde försäkra din klocka vet inte jag, men posten har/hade försäkring på sina postpaket. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2014/01/10 : 18:02:49
|
Tja, jag försökte, men de har en regel som säger att begagnad utrustning av allt går inte att försäkra. Klockor går aldrig att försäkra, de är stöldbegärliga. Eh, varför tror de att jag vill försäkra klockan? UPS gick inte, inte försäkra klockor, gick inte med DHL heller. Fick skicka den som rekommenderat "brev", får väga upp till 2 kg tror jag. Men maxvärde för försäkring är 10k, så jag skickade den brutalt underförsäkrad.
helt galet. Så, därför jag är så rädd för den här transporten. Får kolla med posten då. |
|
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2014/01/11 : 11:01:52
|
Kollat på posten nu, och det är max 20kg som går att skicka, det är vad förstärkaren väger, med dubbla lådor väger den en bit över. Så, jag får leta vidare. Det är verkligen helt sjukt att det ska vara svårt. |
|
|
|
Tobba
Member
116 Posts |
Posted - 2014/01/11 : 19:17:19
|
Kolla med Bussgods, jag tror det går att skicka med dom.
Tobbe |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2014/01/11 : 21:42:41
|
Ok, det ska jag göra. Ser att det nog går med Bring också, men kanske kräver att det är företag som skickar, det kan jag ordna genom en kompis företag. Tackar för hjälpen. |
|
|
|
|
Topic |
|