HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 passiv subbas??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/02/10 :  01:26:28  Show Profile Send flintan a Private Message
Hej!
Hur kan man koppla en sub-bas till förstärkaren, ifall man inte väljer en aktiv låda? Jag har en integrerad Denon förstärkare med standard A+B utgångar. Kan man summera vänster och höger kanal på något sätt? Bryggkoppling? Det borde väl fungera hyfsat om man använder ex. A-kanalerna till satelliterna och B till subban? Orsaken till detta är att jag håller på att bygga ett satellitsystem med lådor gjutna i cement. Så det måste vara kompakt med små lådmått.
PS: Jag är inte ute efter jordbävningsbas. Baslådan är på 26L med en Peerless 8" och den teoretiska -3dB ligger strax under 40Hz. DS

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/10 :  01:44:23  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Köp (eller bygg) ett passivt filter för subbas, detta har ingång för både vänster och höger kanal. Välj gärna ett filter med utgång till satelliterna om dom är små och inte klarar låga frekvenser.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/10 :  14:03:13  Show Profile Send KennethS a Private Message
Nej, köp för gudsskull inte passivt!Köp en aktiv bas. helt överlägsen då slutsteget är optimerat till just den subben. Vill du ha en billig och bra så har du lilla Audio Pro Sub+ för 1.690:- på OnOff har jag hört. Snuskig bra och testvinnare upp till 4.000:- hos Hifi&Musik.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.65 sekunder. Snitz Forums 2000