HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hur stor är den svenska marknaden för dyr fi
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

bebop
Member

226 Posts

Posted - 2013/12/25 :  12:17:34  Show Profile Send bebop a Private Message
Hur kan man köpa ett armbandsur för 80,000 som bara visar tiden... Varför skulle hifin stå utanför den här typen av eldsjälar? Det finns de som vill ha det absolut bästa inom både teknik, ljud och design som ger ett välbefinnande som vi måhända tycker är märkligt men inte på något sätt mer udda än andra områden som ger samma "feeling". Att sedan dCS Vivaldi endast levererar ettor och nollor är ju inte korrekt. Lite mer än så gör den och jag är övertygad om att det låter fantastiskt. Den här typen av utveckling leder inte sällan till att mer överkomliga apparater också blir bättre. Se det som en konceptanläggning där man sedan utvecklar vidare för lägre ner i produktfloran.

"Fantasi är viktigare än kunskap" - A. Einstein
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2013/12/25 :  16:51:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vissa saker ses som mer legala än andra saker. Köper jag en bil för +600k så är det inget spec, men lägger jag det på hifi då blir man oftast kallad knasboll.
Som Bebop nämner så går vi igång på olika saker och det finns ju inga gränser för hur nerdig man kan bli.

Jag själv gjorde en helomvändning för ett par år sedan o lade ner hifi helt!
Istället köpte jag en roadster o bränner gummi bla annat på Nürburgring.
Det är inte billigt o det kostar även tid, och allt jag får är glada tillrop och jag ser hur många tänker tanken "jag vill med"
Tillråga på allt så förstår alla att jag inte kör så mycket med den på vintertid.
det är ju som att köpa en dyr stereo men bara använda den 9 mån per år.

Som sagt, vissa saker är ok att lägga pengar på, andra saker är inte ;)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2013/12/25 16:53:05
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000