Author |
Topic |
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2013/11/20 : 19:59:47
|
Jag söker en balancerad XLR kabel med låg kapacitans, några förslag?
Det finns massor med billiga mikrofonkablar men det är lite svårt att hitta några specar - därför ställer jag frågan här.
Kan inte löda - måste köpa färdigt.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2013/11/20 : 21:59:38
|
AES/EBU kabel bör väl ha ganska låg kapacitans då de är designade för höga frekvenser. Och där blir ju de hela resistivt. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2013/11/21 : 09:37:30
|
Kan eventuellt hjälpa dig att bygga en om du tycker att den färdiga är för dyr. Får skicka den till dig när jag åker upp till Sverige över jul i så fall.
Du kan kolla vidare på den där sidan för övrigt, de har en del fina kablar som metervara. Jag kan beställa och bygga till dig. |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
Edited by - Rydberg on 2013/11/21 09:40:04 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2013/11/21 : 09:53:46
|
Tack för tipsen. Jag behöver ett 10 meters par så jag behöver kolla lite.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
|
Topic |
|