HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vintage Tuner tips
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2013/11/12 :  22:45:42  Show Profile Send kansas a Private Message
Är inne på att skaffa en äldre tuner av bättre klass. Vill ha en snygg och välljudande modell från blomstrande 70-talet. Vad bör jag tänka på? Hur mycket är rimligt att betala? Modeller som står på önskelistan är: Kenwood 600t - Kenwood KT-917 - Kenwood KT-7500 - Phliips AH673 etc. När man bor i lägenhet med vanligt TV/radio uttag ska man då köra signalen därifrån med vanlig antennkabel eller ska man köra lös antenn som t.ex. dipol med gaffel?

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/11/13 :  01:35:17  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Hej! Jag har ingen direkt koll på Kenwood men jag ägde en Technics ST-9030 för några år sedan som lät riktigt bra. Ångrar än i dag att jag sålde den. Den ligger runt 1500 till 2000:-, beroende på skicket förstås. Jag använde det vanliga TV/Radio uttaget.

Edited by - Håkan64 on 2013/11/13 01:37:10
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2013/11/19 :  11:33:21  Show Profile Send jonny99 a Private Message
http://www.fmtunerinfo.com är ett bra ställe att kolla på när man läser annonser. Det händer ganska ofta att folk försöker sälja billiga budget-tuners från 70-talet ganska dyrt.

Själv köpte jag en Revox 760 "precis genomgången av en revoxexpert" för ett halvår sen. Om och när min radioreperatör lyckas få den att fungera så kommer den nog att vara jättebra, hoppas jag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000