HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Förvaring av cd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/02/09 :  18:08:38  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Jag har lite problem med att hitta en bra och snygg förvaringslösning för mina cd:s. Just nu liger de flesta i bruna pappkassar och de jag lyssnar på ofta ligger i en stor hög vid stereon. Väldigt opraktiskt. Det är alltså läge att värma upp cirkelsågen, damma av pelarborren och sätta ingång att snickra.

Har någon byggt en schysst förvaring av cd-skivor? Någon som har lite inspirerande bilder att bjuda på?


//HEnrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/09 :  18:49:55  Show Profile Send Nagref a Private Message
Några sådana här har jag själv i varierande storlek:


Åt en kompis har jag byggt denna som rymmer något fler:

Den står på hjul och kan snurras runt så man kommer åt hyllorn på baksidan (som är lika många som på framsidan! )


Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/02/09 :  19:51:13  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Nagref: Hur fungerar det att ha en öppen "sido-sida" i hyllan?

Jag har funderat på hyllor som är öppna men är rädd för att skivorna ska åka i golvet. För tillfället är jag väldigt inne på att bygga ett kvadratiskt skåp med en färgglad dörr på. Då kan jag bygga fyra stycken och sätta upp i någon snygg formation...


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/02/09 :  20:07:37  Show Profile Send celef a Private Message
How about en sån där planka med en massa sågade slitsar där man sticker in skivorna... lär ju vara superenkelt att bygga, dock blir det svårt att få dit dörrar!!

sound pollution
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/09 :  20:54:26  Show Profile Send Nagref a Private Message
H: Det fungerar bra men jag har satt dit 'osynliga' stift (avknipsade knappnålar...) som ser till att skivorna inte trillar ut!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2003/02/09 :  21:44:17  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Jag har byggt en förvaring för ca. 500 skivor. Den har dörrar där även dörren fungerar som hylla, och när man öppnar bägge så har man s.a.s. 4 hyllor i bredd. Den är byggd i 18 mm limträ i björk, som därfter är körsbärslaserad och lackad X ggr. Tyvärr inga bilder ännu, då jag ej äger en digitalkamera, men har tänkt att låna en och då kan jag nog visa lite bilder. Samt om intresse finns att "klona", ge tips på vad man skall undvika om man vill göra liknande.

/L

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000