Author |
Topic |
|
H
Member
432 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 18:08:38
|
Jag har lite problem med att hitta en bra och snygg förvaringslösning för mina cd:s. Just nu liger de flesta i bruna pappkassar och de jag lyssnar på ofta ligger i en stor hög vid stereon. Väldigt opraktiskt. Det är alltså läge att värma upp cirkelsågen, damma av pelarborren och sätta ingång att snickra.
Har någon byggt en schysst förvaring av cd-skivor? Någon som har lite inspirerande bilder att bjuda på?
//HEnrik |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 18:49:55
|
Några sådana här har jag själv i varierande storlek:
Åt en kompis har jag byggt denna som rymmer något fler:
Den står på hjul och kan snurras runt så man kommer åt hyllorn på baksidan (som är lika många som på framsidan! )
|
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
|
|
H
Member
432 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 19:51:13
|
Nagref: Hur fungerar det att ha en öppen "sido-sida" i hyllan?
Jag har funderat på hyllor som är öppna men är rädd för att skivorna ska åka i golvet. För tillfället är jag väldigt inne på att bygga ett kvadratiskt skåp med en färgglad dörr på. Då kan jag bygga fyra stycken och sätta upp i någon snygg formation...
//Henrik |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
|
|
celef
sirap i datorn
2422 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 20:07:37
|
How about en sån där planka med en massa sågade slitsar där man sticker in skivorna... lär ju vara superenkelt att bygga, dock blir det svårt att få dit dörrar!! |
sound pollution |
|
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 20:54:26
|
H: Det fungerar bra men jag har satt dit 'osynliga' stift (avknipsade knappnålar...) som ser till att skivorna inte trillar ut! |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 21:44:17
|
Jag har byggt en förvaring för ca. 500 skivor. Den har dörrar där även dörren fungerar som hylla, och när man öppnar bägge så har man s.a.s. 4 hyllor i bredd. Den är byggd i 18 mm limträ i björk, som därfter är körsbärslaserad och lackad X ggr. Tyvärr inga bilder ännu, då jag ej äger en digitalkamera, men har tänkt att låna en och då kan jag nog visa lite bilder. Samt om intresse finns att "klona", ge tips på vad man skall undvika om man vill göra liknande.
/L |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
|
Topic |
|