HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Modda Black Diamond med ny diskant.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:41:54  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Hej!

Var ute i lördags och åkte runt till diverse stereobutiker och lyssnade på stativhögtalare i 10000kr klassen. Ja visst det lät bra men varje högtalare var liksom inte perfekt för mig ändå. När jag jag kom hem så lyssnade jag på min BD med samma skiva och konstaterade att jag gillade mina BDs ändå men att diskanten inte är den bästa.

Då tänkte jag att om man kunde byta den till något bättre. Är det en Vifa diskant som sitter där? Finns den på Hifikit? Vad är det för specs på den? Vad är det bästa att byta till?

Är den nån som moddat ett par BD. Isf vad? hur?

Är så himla nyfiken.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/02/09 :  19:17:46  Show Profile Send celef a Private Message
Om du plockar ur diskanten så lär det stå på den vilken modell det är fråga om, då är det oxå lättare att rekommendera en annan.

sound pollution
Go to Top of Page

sumpan
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/02/09 :  20:05:38  Show Profile Send sumpan a Private Message
Enligt vad jag har hört så är det moddade versioner av vifas element som sitter i bd. Så även om det står en modellbeteckning på elementet så stämmer nog inte specifikationerna helt överens med de du kan läsa i databladen.

/Daniel
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/02/09 :  20:12:19  Show Profile Send celef a Private Message
Jaha, det är ju supershitty to the max!!

sound pollution
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000