HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hörlurar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2013/11/06 :  10:58:18  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Har haft ett flertal av Martin Logans lite större modeller och varit ganska nöjd men saknat lite attack/dynamik."

Vad skönt att höra, då är man inte ensam. MvhKristofer
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2013/11/07 :  09:39:50  Show Profile Send Lovan a Private Message
U1: Jodå jag har lyssnat på 407+006t kombinationen(dvs 4170). Det är en lite ojämn frekvensgång så röster och delvis diskanten är lite högre än resten av registret.
Den är lite bassvag jämfört med de högre modellerna men är ungefär i paritet med HD800.
Det som är till dess fördel är att detaljrikedomen, närvaron, kontrollen och mörkret i bakgrunden. Det viktigaste är dock att den får fram musiken på ett sätt som inte andra lurar gör.
Jag tycker själv mycket bättre om 727 förstärken som inte är rörbaserad då 006t är lite mjukare i toppen och saknar punschen som 727 har men det är också samma pris på paketet som 727 förstärkaren

Jag tycker det är värt att åka och lyssna på lurarna. Jag vet att det finns en liten butik här i sthlm som har 4170 inne.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2013/11/12 :  21:43:00  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
I den prisklassen som du nämner (HD600 och HD650) finns Beyerdynamic's DT880 som är fantastiska. Jag har självt ägt dom under en längre tid och tröttnade aldrig. Kör nu med Beyerdynamic T1 som är snäppet vassare.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2013/11/13 :  00:11:20  Show Profile Send jonasz a Private Message
Headonist: Hur skulle du beskriva karaktären på T1 jämfört med HD600, K701 eller några andra välkända lurar? Har du hört T70?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2013/11/13 :  16:05:33  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
T70 har jag inte hört, inte heller K701. Jag tycker nog T1 är bättre i alla aspekter än HD600. Ljudet släpper på ett avsevärt bättre sett med T1. Dynamik, närvaro, ljudtryck, lågbas, osv.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2013/11/13 :  16:47:17  Show Profile Send Staffan a Private Message
Vad kör du för någon förstärkare till T1 ?
Tänkte åka och lyssna på dom tillsammans med
deras hörlursförstärkare.

Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2013/11/13 :  17:28:19  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Jag använder elektronik från Meier-Audio. Det är en tysk ingenjör. DAC:en heter Corda StageDAC och förstärkaren heter Corda Classic.

Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2013/12/11 :  18:50:17  Show Profile Send Staffan a Private Message
Någon som hört något release-datum på Oppo PM-1
förutom början 2014?

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000