Author |
Topic |
|
elektronror
Member
390 Posts |
Posted - 2013/09/26 : 16:24:38
|
En av dem ska säljas (vet dock inte vilken än) så jag tänkte kolla om det finns något intresse för dom. Lite fakta:
Yamaha CR2020 (info finns på Google) Uppgraderad nätdel då den inte var så bra designat från början (överhettas) men det är nu 100% fixat. Alla elektrolytkondensatorerna (förutom två på 18000uF) är nya. Elna Silmic II i signalvägen, Wima där värdet är under 1uF (radiodelen) samt Panasonic FC för resten. Nya motstånd/transistorer etc. där det behövdes. Högtalarterminal A är bytt mot passande hål för bananer (guldpläterat för den som bryr sig) Ganska fint skick utan på. Några små repor på trächassit samt någon repa på någon knapp. 8/10 skulle jag säga. För att sammanfatta denna : En enormt bra receiver som låter och fungerar bättre än vad den gjorde när den var ny.
Pioneer SA-9800 (info finns på Google) Denna är inte i fungerande skick just nu. Ska ersätta kondensatorer, transistorer med mera för att få den i fungerande skick. Alla elektrolyter ska bytas (Elna silmic II + nichicon UPW) samt allt annat som kan vara tvivelaktigt. Nätdelen ska uppgraderas då även i denna är överhettning ett problem. Nu till det lite sämre. Fronten har många repor samt ett stort jack. Den blåa display:n samt function knappen saknas (dessa går att hitta på internet om man har tur). Metall kåpan är väl OK (lite rost på undersidan samt lite färgsläpp). 5/10 Sammanfattning: Enligt många andra en grym förstärkare (kan dock ej uttala mig om detta än)som passar någon som vill ha välljud men inte något fint att titta på.
En gissning är att det kommer ta ett par månader innan jag bestämt mig men det kan även ta mindre eller mer tid.
Skulle du vilja att jag gör något med dem innan jag skickar iväg dem till dig så kan jag självklart göra det (byta kontakter mm). |
Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M |
Edited by - elektronror on 2013/09/26 21:28:21 |
|
Kanhow
Member
65 Posts |
Posted - 2013/09/27 : 10:15:13
|
Detta forum är till för saker som skall säljas, inte för att genomföra en marknadsundersökning.
|
|
|
elektronror
Member
390 Posts |
Posted - 2013/09/27 : 22:51:27
|
En av dem ska ju säljas så småningom så det är delvis en annons. Men vill ni att jag ska ta bort den så säg bara till. |
Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2013/09/28 : 12:54:13
|
Hej, det här mycket riktigt ingen annons, snarare en intresse förfrågan. Vi låser så får du återkomma när du bestämt dig.
Vänligen, Per
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
|
Topic |
|
|
|