HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sub integrering, rumsmoder...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2013/08/02 :  22:43:56  Show Profile Send HerrD a Private Message
gilgo: Du kanske borde testa min Krk Ergo som är till salu. Den har Roomperfect och du kan dela aktivt mellan toppar och basar. Säljs för 2k. Det är nog så billigt som det blir om du vill testa den lösningen. Finns på hifimagasinet.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/08/03 :  09:32:26  Show Profile Send e-robban a Private Message
Aha. då är jag med på noterna :)

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

gilgo
Member

130 Posts

Posted - 2013/08/04 :  20:04:15  Show Profile Send gilgo a Private Message
Tack för alla svar. Nu har jag fått massa ideer och kan börja planera hur jag ska göra detta. :)

Cambridge EVO 150
Audiophysic Tempo 5
2x DIY Seas L26RO4Y/Hypex DS4.0
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2013/08/13 :  11:17:24  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Tillverkningskostnad är en annan viktig del och det kanske inte finns samma motiv att få ner den för en 2-kanalare då de riktar sig till en annan kundkategori som ser ett lägre pris som något negativt i sig. Min fördom mot 2-kanalshifi är att de ofta lägger väldigt mycket krut på utsidan av apparaterna: tjocka frästa aluminiumlådor och lyxiga oljedämpade svarvade volymrattar, flashiga VU-mätare och feta högtalarkontakter. "

Kontentan i det hela torde ju just bli att man gör detta på bekostnad av ljudkvalite`.Dvs lägger man mycket krut på saker som inte påverkar ljudet så blir det ju som att elda för kråkorna och man från tillverkarhåll brukar i receivers sparas in på nätdelar på bekostnad av att få plats med så mycket funktioner som möjligt inom kostnadsramen. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2013/08/13 11:40:06
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2013/08/13 :  22:48:50  Show Profile Send poppen a Private Message
Jag använder 2 subbar. ca 20 X 30 cm på botten. Jag löste problemet med en billig galen ide. jag hade 24 st uppslagsverk som jag la på en skärbräda från ikea med hjul på. Uppsalgsverket lindade jag i hop med silver tejp. sen paketerade jag in dem i tapet.
Subbarna kom upp ca 30 cm från golvet.
Bas puckeln försvan. basen blev stramare bättre konturer och fas förvridningen mellan basen i golvet och musiken högre upp försvan . Ljud bilden harmoniserade bättre.
galen lösning som fungerar.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000