HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Renovera/serva förstärkare i Göteborgstrakten?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2013/03/16 :  14:46:49  Show Profile Send rovis a Private Message
Är det nån som har tips på en seriös, kunnig och helst oberoende radioreparatör, där man kan lämna in en halvmodern transistorförstärkare på service? Jag litar inte fullt ut på Hifiklubben, som (väl?) är distributör för Denon, utan vill ha någon som tittar noga på helheten och kommer med ett ärligt förslag på vad som behöver servas. Det får givetvis kosta, men jag vill inte bli lurad.

Utöver ett allmänt servicebehov efter 10 år av tjänstgöring, är det nu också ett direkt fel på den. Det verkar vara något relä som krånglar, för den "klickar" inte till efter att "soft-start"-blinket slutat, eller efter att man bytt källa, och inget ljud kommer ur högtalarna.

Hade ett liknande problem för tre år sedan, då ställde jag undan den i några månader och sen funkade det bra igen när jag kopplade in den igen, men den här gången har jag inte lust att vänta på mirakel. :-)

Förstärkarn vägar över 20kg, så jag vill helst lämna den någonstans inom rimlig körsträcka från Göteborg/Vänersborg.

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/16 :  15:49:10  Show Profile Send fixarstig a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=89490

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2013/03/18 :  07:33:48  Show Profile Send rovis a Private Message
Tackar! Hur kunde jag missa det?!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000