HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Statisk el tystade stärkaren!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2013/03/12 :  20:13:19  Show Profile Send alpinist a Private Message
Japp, en kall kåre gick längs ryggen när jag både såg och kände den urladdning som gick mellan pekfingret och volymratten, och som resulterade i att förstärkaren tystnade....!

Snabb felsökning vidtog, och jag upptäckte att inputväljaren inte längre stod på CD....Den stod på Tuner!

Statisk el, inte att leka med!

Tremolo junkie!

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2013/03/17 :  07:18:13  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Aah!

Mysigt med en liten jordnära rysare som man kan relatera till, vintertid blixtrar det gärna från fingrarna.

Comus
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2013/03/17 :  08:23:10  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Gjorde samma grej häromdagen ute i verkstaden fast då skickade jag en skaplig ljusbåge i sidan på en gasflaska.. känns också sisådär..
Nu vet ju jag att dom är så pass säkra så dom tål det men ändå..

Att skicka det i elektronik kan ju sluta betydligt sämre..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2013/03/17 :  11:51:24  Show Profile Send Zombie a Private Message
Fäst en tjock kopparfläta i bältet och släpa den efter dig på golvet eller gå runt med fuktiga strumpor...tur att Quad 99:s knappar är gummiklädda...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000