HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Trådlösa högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2013/02/03 :  10:25:46  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message
Så träffade jag en person som vill ha hjälp med att köpa en hemmabio.
Han vill ha trådlösa högtalare och det enda jag kommer på är Audio pro lv 3 men kan man ha dessa som högtalare i en hemmabio setup?
Finns det andra trådlösa alternativ eller ska jag övertala honom att välja in wall.
Om in wall blir grejen så vilka rekommenderar ni? Som jag förstår det vill han kunna spela högt och jag har kikat på B&W samt Klipsch.
OBS vet ej budget ännu

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2013/02/03 :  22:39:22  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Dynaudios Xeo serie är mycket kompetenta högtalare.. Har bara hört stativaren och inte golvaren men den lät mycket bra med tanke på pris och smidighet.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1077587

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/02/03 :  22:46:03  Show Profile Send Snutten a Private Message
Golvaren är klart bättre än stativaren, lyssnat på båda.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/02/04 :  18:05:07  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Blev förvånad när jag fick hem Audio Pro LV1 som användes länge innan jag efter flytt fått upp prylarna i bänken.

Tror inte att det finns något smart sätt att dela ut 5.1 och 7.1 till dessa ännu. Det fungerade inte när jag funderade på det - ca 1,5 år sedan. Hör med Audio Pro direkt och dela gärna med dig om det dykt upp någon lösning.

/P

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2013/02/04 :  18:50:46  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message
Ok tack för tipsen.
Jo jag har också förstått att det är svårt med Audio pro i hemmabio setup.
Finns det fler alternativ eller är det dessa som gäller?
Finns det en annan lösning i stil med att man köper sändare och mottagare separat till andra aktiva högtalare?
Måste säga att mannen ställer till det för mig
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2013/02/04 :  20:50:59  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Det finns flertalet lösa mottagare och sändare av olika märken..kommer dock inte på något på rak arm men en snabb googlesökning borde ge många resultat...

Finns ju även några fler high end tillverkare som har liknande lösningar som Dynaudio, fast deras är en mest kompetenta jag kommit i kontakt med..
B&O har väl någon modell i ungefär samma prisklass också, eller om de va Bose kanske ?

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2013/02/05 :  15:23:58  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Trådlösa?Batteridrift då? Bara undrar...

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2013/02/07 :  19:04:33  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message
Tack för era tips.
Det verkar som att det blir svårt att ge honom exakt vad han vill ha men vi får se
Trådlöst behöver det nog bli för sändare-mottagare principen verkar inte gälla mellan förstärkare-högtalare om jag tolkar informationen rätt utan mellan källa-förstärkare.
Dynaudio verkar intressant just nu men vi får se.
Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2013/02/09 :  13:25:50  Show Profile Send markusA a Private Message
Det blir intressant när W-USB kommer igång på allvar. :)
Det finns idag en del intressanta lösningar för USB men med trådlöst så blir det extra kul.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000