HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 era åsikter om s200? och andra slutsteg...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/02/06 :  20:28:14  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag köpte ett moddat s100 för ett tag sedan. nu vill jag även ha ett slutsteg. så då passar ju s200 ganska bra. har inte lyssnat på det dock så jag vet inte hur det låter än. ni som har lyssnat på det, skulle ni kunna förklara lite vad ni tyckte om det?

jag letar nämligen begagnade slutsteg i 10k klassen och en kille ska sälja sitt för 9500:-

är detta värt pengarna eller bör jag leta vidare efter andra? tex vincent, rotel eller liknande? behöver lite tips då jag är helt ny i för/Slutstegs djungeln

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/06 :  23:30:00  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Intressant tråd, har också precis köpt ett NAD S100, och har exakt samma tankar som dej! Grattis förresten till försteget, vad tycker du? :D
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/02/07 :  12:28:18  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Jag skrev en test av S200 i en tidning för ca 2 år sedan. Den var inte en lysande bra förstärkare om jag tar det mycket kortfattat. Dynamiskt trött ljud, om än i liten grad.

/Johan
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/07 :  15:57:24  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Men i Hifi&Musik fick det fem ***** i prisvärdhet! Men smaken är som baken, delad!!
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/02/07 :  16:23:40  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Äger också S100 sen ett litet tag tillbaka.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

luminous
Member

252 Posts

Posted - 2003/02/07 :  16:38:47  Show Profile Send luminous a Private Message
Jag hade en S300 Integrerad förstärkare hemma hos mig förut, och där var inget att klaga på, bättre än min Cyrus Straightline om man säger så. Dessutom så var jag hos HiFi-Klubben med en polare som funderade på att köpa S200 och vi fick även chansen att jämföra med S300. Vi blev milt sagt svagt inmponerade av S200an som hade ett "dovt" segt ljud... Så vi kopplade in S300 och vips så lät det mycket bättre! Jag tror knappast att slutsteget i S300:an är bättre än det i S200:an så vi kom fram till att S100an som vi använde inte var något vidare! I och för sig körde vi obalanserat in på S100 och balanserat till S300 eftersom S100 inte har några balanserade ingångar. Jag skulle valt en annan förförstärkare... Men din kanske är bättre eftersom den är moddad. Detta är mina erfarenheter iaf :)

MVH | Life's too short for bad sound
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/02/08 :  15:30:48  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jo den låter väldigt bra. har dock inte hört den omoddad. så jag kan inte berätta om någon jämförelse. men han som hade det berättade att ljudet blev helt klart bättre. öppet, klarare osv.. vi körde grejerna tillsammans med ett par B&W Nautilus 804 , en marantz cd som jag inte kommer ihåg beteckning på och ett slutsteg som jag inte heller kommer ihåg någonting om. det låg i 40k klassen iallafall. allt lät väääldigt detaljerat och bra. därav att jag bestämmde mig för att köpa det.
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/02/08 :  15:38:44  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Jag var med på testet Knoppen snackar om. Vi som var med hade inte alls olika utlåtanden om den. Den var något rå i diskanten. Lite avrullad om jag inte minns fel. Inget som tilltalade någon av oss. I övriga register uppförde den sig exemplriskt och som bassteg skulle den nog vara mycket bra.

HiFi & Musiks femgradiga skala har råkat ut för kraftig inflation. Typ som dom värst drabbade valutorna.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/02/08 :  15:55:33  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jag har antagligen fått tag på ett advantage s150. så det blir ett sådant istället tur det kanske verkar det som.

Edited by - j0akim on 2003/02/08 15:56:04
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000