HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalare och kyla
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Slinger
Member

50 Posts

Posted - 2013/01/22 :  08:44:16  Show Profile  Visit Slinger's Homepage Send Slinger a Private Message
I helgen har jag möjlighet att åka och titta på ett par högtalare jag varit lite sugen på ett tag. Men jag är lite orolig för om de riskerar att paja under transporten hem. Det kommer att bli kallt. Jag kommer nämligen att åka tåg och jag kommer att hämta högtalarna vid lunchtid och det ska vara ungefär -15 grader kallt i Uppsala (där finns högtalarna) under dagen. Högtalarna kommer sedan från ca 14.00-21.00 att ligga i kofferten på min polares bil som är parkerad på stan. Sedan kommer jag att få vänta utomhus i ca 40 minuter på kvällen när jag byter tåg och då finns det risk att det är närmare -15 grader kallt.

Nu till min fråga. Jag tänker transportera dem i en väska, med ett täcke runt om dem. För säkerhets skull så att de inte repas mot varandra drar jag ett par örngott om dem. Men med tanke på minusgraderna, är det risk att elementen, filtren eller nåt annat kan gå sönder av det kalla vädret?

Vad tror ni?

www.kanonfilm.se

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/01/22 :  09:56:52  Show Profile Send bearwik a Private Message
Bilhögtalare brukar ju klara sig bra, jag tror inte att det är något problem, låt dem bli varma innan du använder dem bara.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Slinger
Member

50 Posts

Posted - 2013/01/22 :  10:06:25  Show Profile  Visit Slinger's Homepage Send Slinger a Private Message
Jo, de kommer att få stå inne i värmen ett dygn innan jag kör igång dem om det blir affär. Men är ändå lite orolig då det verkar bli jäkla kallt just i helgen...

www.kanonfilm.se
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2013/01/22 :  10:22:17  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Det är ingen som helst fara. Det transporteras ju högtalare året om från tillverkare till grossister, oavsett temperatur.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2013/01/22 :  18:23:49  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Låt dom stå i rumstemperatur innan du drar i gång, så kondensen försvinner.

Är de rumstempererade när du börjar spela så är det ingen fara.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000