HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mikrofonidämpning av rör
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/02/06 :  16:49:31  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Mer rörfunderingar. Som jag tidigare nämnt så har jag Edicron rör i försteget. Nu har jag emellertid beställt en uppsättning Sovtec och en uppsättning JJ Electronics rör också. Då kan jag testa fram vilka jag gillar bäst.

Mikrofoni kan ju vara ett problem med rärprylar. Olika tillverkare av rär prioriterar detta problem olika. Vissa tillverkare av rör elektronik har sand eller annat för att dämpa chassiet där rören sitter. Finns det några bra tips på hur man bekämpar mikrofoni i sina befintliga apparater eller på sina befintliga rör?

läs mer på: http://hello.to/hifi

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2003/02/06 :  20:38:40  Show Profile Send DHT a Private Message
Dämpande apparatfötter. Finns även gummiringar man skall sätta på röret som sägs minska mikrofonin.
Vill man ge sig på hardcore-tweak kan man ju flytta ut nätdelen i en separat låda.
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2003/02/07 :  20:50:06  Show Profile Send lars a Private Message
Z-elektronik i Skåne har rören upp och ner i sand för att få bort mikrofoni.

Sen finns det en hel del rördämpare som man trär på rören i amerikanska tidskrifter. Stereophile tex. Audio Research har tagit fram en egen rördämpare som jag inte vet om man kan köpa separat.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.8 sekunder. Snitz Forums 2000