HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Thule Audio CD-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2013/01/07 :  19:06:09  Show Profile Send Roger.L a Private Message
Jag har en Thule CD-100 som spelar betydligt trevligare än min gamla Sony. Och självklart så börjar jag att fundera på Thule's mer uppgraderade cd-spelare såsom CD-150 och CD-150 Digit.

Finns det någon på forumet som har någon erfarenheter om dessa cd-spelare? Märks någon skillnad på spelarna? Eller är det bättre att jag skaffar en DAC (som exempelvis DacMagic) till min CD-100?

Hoppas på att någon kan vägleda mig i denna digitala djungel.

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2013/01/08 :  00:49:01  Show Profile Send ryst a Private Message
Skrev lite om DVA250B med Digit II-kortet här:
http://hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23780&whichpage=3 Scrolla ner lite i texten.

Vet inte om det ger något men det var iaf vad jag upplevde för ett par är sedan.

Edited by - ryst on 2013/01/08 00:50:26
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2013/01/12 :  23:16:01  Show Profile Send Loopen a Private Message
Jag hade tidigare en Thule 150 som jag hade kopplad via XLR till en Elektrokompaniet och var mycket nöjd med. Efter ett tag uppdaterade jag den till en Digit och jag tyckte det var ett bra lyft.
Det jag däremot upptäckte var att man behövde spela in spelaren ca 100 timmar innna den lät bra. När jag fick den lät den så otroligt dåligt men efter 4 dagar på repeat så lät det jättebra. Det lustiga var att när jag sedan bytte till Digit kortet så fick jag även spela in det i några dagar innnan det lät bra.

Om det blir bättre med en separat dac vågar jag inte säga men det är ett stort lyft från CD100 till Digit.

Lycka till
Go to Top of Page

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2013/01/14 :  18:32:17  Show Profile Send Roger.L a Private Message
@ Loppen

Som jag misstänkte. Så nu börjar jakten på nästa cd-spelare
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2013/01/18 :  13:18:17  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Observera dock att Thule inte existerar längre så det kan bli lite krångligt om spelaren går sönder...

Annars gjorde Thule bra saker och förtjänade ett bättre öde...
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2013/01/19 :  22:55:33  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Jag hörde från en handlare som sålde bla Thule att han hade haft fler reklamationer än genomsnittet på deras produkter.

Det väcker iaf en tankeställare.

Rent visuellt ser ju produkterna annars välgjorda ut.

Tror inte heller att det är överdrivet många komponenter som är "Made by Thule", det mesta lär vara plockat från underleverantörer, om man oroar sig för konkursen vill säga.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2013/01/19 23:13:12
Go to Top of Page

Nibbler
Member

176 Posts

Posted - 2013/01/20 :  22:35:57  Show Profile Send Nibbler a Private Message
Var nöjd med ljudet på min cd-150 och jag gillade handhavandet och utseendet. Men den började strula. Den fick mer och mer svårt att läsa in skivor när den var kall.

Diskofil med audiofila tendenser.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000