HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mitt första besök i en B&O butik.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/07/22 :  11:10:41  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Ville bara gå in som hastigast i fredags och titta på deras produkter. Jag tyckte att ett par surroundhögtalare var ganska läckra, så jag frågade säljaren vad dom kostade. Han sa: "19.900 men då är dom aktiva, d.v.s. dom har en inbyggd förstärkare så du måste ha en förstärkare med högnivåutgång"!
OK sa jag och kände lite på kabeln som gick till högtalarna.
"Det där är en mycket fin kabelstrumpa som du kan stoppa högtalarkablarna och nätkabeln i för att dölja dom" sa försäljaren. Kabeln som dolde sig i strumpan var en SSSK på ca 10m med nätkabeln så nära inpå som det bara är möjligt.
Besöket fick mig inte speciellt intresserad av att handla något i den butiken. Ställer verkligen inte B&O högre krav på personalen? Eftersom det vad jag har fattat ställs stora krav på lokalens läge och utformning tycker man ju att lite mer kunnande bör finnas hos personalen. Men det är väl tyvärr så att utseendet är det viktigaste, både när det gäller produkterna och butikerna.



Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/07/22 :  11:46:41  Show Profile Send matson a Private Message
Jag tycker B&O är rätt okej, som "lifestyle-prylar". Köpa hifiapparater därifrån är helt uteslutet, men en TV hade ju varit schysst!


Mvh/Mats
'There's a method to my madness'
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000