HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 köpa en bärbar cd-spelare + hörlurar - hjälp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

slider
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/02/05 :  03:53:08  Show Profile Send slider a Private Message
Tjena!
Jag har tänkt att köpa mig en Sony d-ej835 portabel cd-spelare, lurarna som följer med är tydligen inga höjdare därför funderar jag på att köpa ett par bättre.
Gärna slutna så att man inte hör omgivningen för mycket, men inte heller för stora och tunga.

Har spanat in PRO.2 PH-1000 dom verkar bra och inte alltför dyra:
399:- på teknikmagasinet
http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=110106

Hittade det här på nån sida:
Frequency: 3-28,000Hz Driver: 41mm 1W
Sensitivity: 102db/mW Impedence: 50ohms

Tror ni dom funkar bra ihop med spelaren?
(tänker på impendans o sånt)

Sennheisers px200 verkar också vara bra, men jag vet inte om dom går att få tag på så lätt + att de är ganska dyra.
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/produkte_kopfhoerer_unterwegs_05207?Open&row=1


Någon som har testat nån av lurarna och/eller spelaren och har nåt att säga om dem?

Folk verkar ju tycka om Koss PortaPro till sina bärbara grejer.. men de släpper väl igenom massa ljud från omgivningen?

Tacksam för svar
mvh /Lars


Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 06:31:33

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/05 :  10:39:42  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Köp inget på postorder som du inte har lyssnat på!
Smaken är ju olika, och data på ett papper säger i princip inget om hur det låter. Många billiga lurar har bra data men låter för j-vligt!
Om du vill ha slutet och litet, testa Koss The Plug! Det är en typ snäcka som sluter tätt i hörselgången, kostar ca 400:- tror jag.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Svante
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/02/05 :  11:39:30  Show Profile Send Svante a Private Message
Tjena,
Testa koss porta pro, många tycker att de är bra, de är dock inte slutna. Själv gillar jag sennheiser 2200, en utgående mod som är kan vara svår att få tag på, men det är nog ganska lätt att pruta ner priset. Kolla på expert eller hifiklubben

Svante
Go to Top of Page

Svante
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/02/05 :  11:41:30  Show Profile Send Svante a Private Message
Aha såg att du kännde till porta pro.

Svante
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000