HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 12-tums luftig ljudförbättning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/11/14 :  14:59:24  Show Profile Send Vox a Private Message
Inspirerad av en forumsmedlem (Stormen) skred jag till verket och investerade i det som skulle visa sig bli en ljudförbättrare hos mig.
Efter moget övervägande investerade jag i två stycken.
De är nu placerade under förstärkaren respektive under cd-spelaren.

En så länge har jag inte testat resultat av placeringen under cd-spelaren, men placeringen under förstärkaren var ett lyft i dubbel bemärkelse.
Jag upplever att små detaljer lyfts fram samtidigt som basen stramas upp på ett positivt sätt. Helt klart värt investeringen på 39 SEK styck.
Jag har sett att det finns billigare varianter, men kvalitet och pris brukar gå hand i hand.

Det jag har investerat i är två stycken 12-tums cykelslangar som pumpats upp lite och placerats under apparaterna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/11/14 :  16:30:35  Show Profile Send Lovan a Private Message
Ligger apparaterna direkt på slangen eller har du något mellan? Jag gjorde lite tester med detta för evigheter sen och fann en väldigt stor förbättring. Jag tror att det finns en kommersiell variant med slang i en låda?
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/11/14 :  16:34:39  Show Profile Send Vox a Private Message
I mitt fall ligger slangarna direkt under apparaterna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000