HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 LTS2v-m2 center färdig, bilder!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LJN
Member

296 Posts

Posted - 2003/02/04 :  19:44:57  Show Profile Send LJN a Private Message
Nu har jag efter ett halvår fått min LTS2v-m2 center färdig. Modellen är den större centervarianten designad av Ingvar Öhman på LTS. Den är bestyckad med samma element som övriga "nya" LTS-högtalarna.

Golvstativet i ek är dock min egen "art-deco" design! Mer närbilder finns under länken: http://w1.583.telia.com/~u58304169/Home_LJN/LTS_speaker/

/Lennart

Edited by - LJN on 2003/02/04 19:45:53

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/02/04 :  19:47:03  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

OJ så stiligt.
du är duktig!!

jättesnygg färg

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/02/04 :  19:53:04  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
På bilden ser det ut att vara fin finish! Snyggt!

Det tar TID att göra högtalare.

Frontarna...är det trevägare eller? Det är annars rejält stora lådor till 6.5'a!?? Eller?

Hur fixade di finishen?

// Pär E
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/02/04 :  19:56:39  Show Profile Send henricsson a Private Message
Stilrent! Hur låter dom??

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Edited by - henricsson on 2003/02/04 19:57:17
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/02/04 :  20:25:18  Show Profile Send matson a Private Message
Mycket syggt!!(Och ännu ett skäl till att mina skapelser inte bör visas på bild )

Var köpte du NHT basen?

Mvh
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/02/04 :  20:32:20  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
De stora högtalarna är LTS trevägare F3 va? :)

LJN: Hur låter de? Jag är nämligen sugen på att bygga mig ett par sådana... När budgeten tillåter :)
Har du lyssnat på några andra högtalare som liknar dessa klangmässigt? Berätta isf vilka så kanske man får sig ett hum om välljudet :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

LJN
Member

296 Posts

Posted - 2003/02/04 :  21:10:38  Show Profile Send LJN a Private Message
-Tackar för allt beröm, men finishen är inte på samma nivå som fabrikslackade högtalare. Dock är den hygglig och ger ett solitt intryck. Har rollat dom med skumroller med mellanslipningar ca. 10 gånger. Färgen är Dickersby med glans 80.

Jag är dålig på att beskriva ljud, men jag har ägt mycket hifi under alla år och Ingvars fina konstruktioner står sig långt. Att köpa samma ljudkvalité till "samma" pengar nytt är nog en omöjlighet, att få tag på begagnat kan också vara svårt!

"Frontarna" är LTS-F3, bestyckas med ett eller fyra 8"-basar monterade på bakstycket, portad låda!

När det gäller NHT basarna så köpte jag min första via en LTS medlemsdrive för ca. 4 år sedan. Sedan köpte jag 2 st av en privatperson i höstas som bestyckar mina nya fina "underavstämda" LTSB1:or

Svenska NHT begär idag 5300.- för NHT 1259 styckvis! Ett orimligt pris då dom kostar nog fortfarande under 200 US dollar i USA. Dock så är 1259 fortfarande ett bättre subbaselement än Adire Shiva (som såg väldigt lovande ut på pappret) enligt Ingvars egna undersökningar.

/Lennart

/Lennart

Edited by - LJN on 2003/02/04 21:11:19
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2003/02/04 :  21:58:33  Show Profile Send orthanc a Private Message
Snyggt hantverk! Gillar den lilla skylten på centern.=)

Vore det inte konstigt om shivan var bättre än NHT 1259 shivan får man för under 2000:- inkl.frakt samt att nht är väldigt bra.

Mvh

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/02/05 :  07:33:09  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Väldigt snyggt och intresant bygge. Jag blir lite nyfiken, det vita man skymtar i hörnet, är det en sub? Har du en i andra hörnet också? Är de aktiva? Hur driver du alltihop? Jättespännande må jag säga.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

LJN
Member

296 Posts

Posted - 2003/02/05 :  08:00:08  Show Profile Send LJN a Private Message
-Ja, det "vita är en LTSB1, med underavstämd basreflexlösning - allt design Ingvar Öhman och det står en till i det andra hörnet.

Subbas,arna används bara till hemmabiolyssning och då tillsammans med en Sony E9000ES och NAD216 som passar perfekt till NHT 1259. Till front(LTS-F3) har vad ni "säkert" misstänker, Sentec SC9 och NAD 208. Centern LTS2v-m2 drivs av Sentec PA9 och surround LTS2v-f1 drivs av ytterliggare ett NAD 216.

Nu håller jag på med ett nytt projekt, nämligen Ingvars små nya fina surroundhögtalare LTS2v-v1, en liten vinklad anpassad högtalare för väggmontage. Helst ska man ha en 4-6 st och jag satsar kanske på 4 st.

/HiFi är skoj

Edited by - LJN on 2003/02/05 08:01:49
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/02/05 :  11:13:25  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Låter skoj det där måste jag säga :)

LJN: Har du någon erfarenhet av NAD´s 218? Efterföljaren till 208:an.

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000