HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Självhäftande Superspikes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

qdtjogm
Starting Member

15 Posts

Posted - 2003/02/04 :  11:29:43  Show Profile Send qdtjogm a Private Message
Antar att någon här på forumet kan ge mig råd om hur jag avlägsnar självhäftande Superspikes. Dom sitter verkligen som berget under min sub!

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/04 :  11:45:05  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by qdtjogm

Antar att någon här på forumet kan ge mig råd om hur jag avlägsnar självhäftande Superspikes. Dom sitter verkligen som berget under min sub!



Soundcare Superspikes? Det finns inga självhäftande sådana... Antingen med M6- eller M8-skruvgängor, eller också ogängade... Om det är någon som limmat fast ett par ogängade på din sub, så är det trist... De är tänkta att placeras under apparater.

Hur som haver, lycka till med att få loss dem!

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/02/04 :  11:48:50  Show Profile Send mace a Private Message
Om dom är limmade med 'super glue'(cyanoakrylat?) så finns det lösningsmedel för det att köpa, bra när man limmat fast fingertoppen på ögonlocket typ

Frågan är hur man nu vet vilket lim det är

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

slate
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/02/04 :  11:51:32  Show Profile Send slate a Private Message
Prova att värma med en hårfön,släpper det inte då så är dom nog limmade.Prova då att lägga något över spiken ex en träkloss och slå till med en hammare.
Go to Top of Page

JaLa
Member

92 Posts

Posted - 2003/02/04 :  12:43:48  Show Profile  Visit JaLa's Homepage Send JaLa a Private Message
Jakob: de finns vist som självhäftande till apparater, se deras hemsida.

qdtjogm: Peta bort gummifoten, använd en träbit som mothåll, stick in en skruvmejsel under Superspiken och bänd mot träbiten. Lycka till.

/Janne

Edited by - JaLa on 2003/02/04 12:45:52
Go to Top of Page

serlof
Starting Member

29 Posts

Posted - 2003/02/04 :  13:11:34  Show Profile Send serlof a Private Message


jepp, det finns självhäftande soundcare superspikes
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/04 :  13:15:32  Show Profile Send divander a Private Message
quote:
Originally posted by Jakob_S

quote:
Originally posted by qdtjogm

Antar att någon här på forumet kan ge mig råd om hur jag avlägsnar självhäftande Superspikes. Dom sitter verkligen som berget under min sub!



Soundcare Superspikes? Det finns inga självhäftande sådana... Antingen med M6- eller M8-skruvgängor, eller också ogängade... Om det är någon som limmat fast ett par ogängade på din sub, så är det trist... De är tänkta att placeras under apparater.

Hur som haver, lycka till med att få loss dem!

//Jakob



Jag har för mig att jag sett såna i en självhäftande version.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

qdtjogm
Starting Member

15 Posts

Posted - 2003/02/04 :  13:16:36  Show Profile Send qdtjogm a Private Message
Tack för tipsen men det verkar som att alla kommer göra åverkan på subben (färgen försvinner, repmärken osv...) Dom är inte limmade utan sitter med dubbelhäftande tejp. Det är en modell som är tänkt att användas till högtalare som inte är gängade, tejpen följer med. Modellen som används till apparater är också självhäftande, skillnaden där är en plasthylsa som ligger utanpå spiken för att likna en apparatfot och att de säljs i fyrpack!

mvh
Johan
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/02/04 :  13:25:04  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Jag har haft såna fötter,de satt iofs inte på mer än cirka 6 månader... Jag fick bort dom genom att dra i sidled, "fingerkrok" runt foten, faneret höll... puh...!

/P

Edited by - Per Berger on 2003/02/04 13:25:53
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/04 :  13:36:11  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Aha, oops, fel av mig där. De fanns visst i "Self-adhesive version"... Förlåt.

Men "qdtjogm", vafan ska du ta loss de för överhuvudtaget? Låter det inte bättre om du lämnar dem kvar?

Lycka till annars.

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000