Hej alla DIY polare. Jag har ett lite angenämt problem jag behöver tips på elemnt till en 3 vägare som jag skall bygga. Diskanten kommer att vara Focal TC120TDX då den redan finns. Till detta skall det vara ett 6,5"-7" mellanregister och en (eller två om det blir ett mindre element) 8"-12" i basen. Det hela måste spela djupt och mycket tight, och jag är inte ute efter billiga grejer det skall bli bra helt enkelt. Ett element är ju ss 25W-8565 jag är lite sugen på att testa denna i en TL låda då jag kör 8" i just TL med förträfligt resultat.
Finns det ingen i mina trakter (skaraborg) som är intresserad av att komma och lyssna lite för en objektiv bedömning. Jag kokar jätte gott kaffe....
Transmisionlinje. Basen sitter monterad i en pipa. ZAC-Aj fasen jag hade bara på 8" skall kolla på 10" mer sedan hmmm 20 hz säger du fräsigt värre säger jag.
Transmisionlinje. Basen sitter monterad i en pipa. ZAC-Aj fasen jag hade bara på 8" skall kolla på 10" mer sedan hmmm 20 hz säger du fräsigt värre säger jag.
Enl. simuleringar jag gjort funkar den skitbra i 75 liter, avstämd 23Hz. Håller på med en sådan...
Hehe ideer finns det gott om sedan skall man hinna realisera dom också. Det är rättså mycket nu faktiskt byggde en hel 5.1 anlägning för ett tag sedan håller forfarande på att fin trimma den lite. Sedan har jag mina ss 21W-8555 i TL lådorna som jag skall snygga till och byta element i det övre registret. Sedan har jag väll minst 5 vilande projekt också som jag behöver ta itu med synd att man inte kan köra på heltid. Skulle krävas ett fett banklån då. Hej banken.