Author |
Topic |
|
alexanderj
Member
387 Posts |
|
alexanderj
Member
387 Posts |
Posted - 2012/09/16 : 17:02:52
|
Skickade ett mail .. Ska bli kul & se vad han skriver |
Alltid i uppgraderingsdjävulens våld:( |
|
|
Cyberpunkare
Member
218 Posts |
Posted - 2012/09/16 : 17:27:09
|
Får sånt förtroende för annonsen när man ser förgreningsdosor ligga tvärs över golvet |
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
alexanderj
Member
387 Posts |
Posted - 2012/09/16 : 20:59:45
|
Min fråga :Hejsan skulle behöva din hjälp . Men hur kan du hjälpa mig kan du specifiera dig lite mer ingående? Är inte överens med min klang !!
Hans svar:Hej Alex. Komponenter inte tillverkas längre men du kan köpa dem på begagnade marknaden. De kostar runt 15000 kr. Om du köper exakt samma grejerna få du nästan samma ljud. Det är enkel. Bara det kan lösa ditt problem. Du kommer inte hitta bättre ljud trots att du har millioner! Det vet vi alla som intresseras om hi-fi. Du kan spendera hela livet och inte hitta ljud som passar dig. Det är unik, men det är så. DÄRFÖR folk säljer billiga, dyra, mycket dyra, nya, begagnade komponenten, köper dom andra hela tiden. Dom vet vad de önskar men vet inte vilka komponenter ger ljud som passar dom." Jag ska nämna komponenter för pengar men du kommer köpa dem själv. Hälsningar, Inbonanza
|
Alltid i uppgraderingsdjävulens våld:( |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2012/09/16 : 21:27:38
|
Shit pommes! Lär ju va upptaget på hans nummer rätt länge nu sen ni postade här... |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"
2165 Posts |
Posted - 2012/09/16 : 21:49:03
|
Haha men seriöst? |
|
|
Sundström
Member
745 Posts |
Posted - 2012/09/17 : 09:43:03
|
Helt klart känner han sej nöjd med ljudet. Spännande att se hur det blir med kundernas nöjdhet. Om alla är nöjda är det ju inget fel i att sälja...ord. Jag skulle nog få be om en lyssning (med ögonbindel?) innan jag betalar. Alla har ju olika smak. Sen borde det nog stå lite om vad systemet är bra på, vad det har för svagheter osv. Eller så är han inte seriös, bara less på hifi-businessen.
Det där med ögonbindel kanske blir vanligt i butiker i framtiden. Hur ska annars skosäljare och andra klara sej när det går beställa på nätet....ingen gör väl så ännu. Åsså de här Blocket och Tradera och allt vad det heter. Men det är ju miljövänligt med recycling. Nu tillbaka till hifi -> det är ju här på hififorum han borde va. Här betalar vi varandra hela tiden med värdefulla tips. Han skulle bli mycket rik. |
Edited by - Sundström on 2012/09/17 09:44:00 |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
tomano58
Member
455 Posts |
Posted - 2012/09/17 : 11:17:11
|
Hahahahahahahahaha... Mannen måste ju vara galen! Ta betalt för att tala om vad han använder för utrustning i sin "världens bästa anläggning". Störd värre... |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2012/09/17 : 15:34:52
|
quote: alexanderj "Dom vet vad de önskar men vet inte vilka komponenter ger ljud som passar dom."
Vem har inte känt igen sig i detta påstående någon gång, känns lite som forumet i ett nötskal ibland kan jag kanske tyvärr tycka. "Den utan synd kan ju kasta första stenen" om denne utåt sett vill ge sken av att jag är ute och cyklar |
|
|
|
Topic |
|