HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ElectroTech "Symphonie" rörförsteg ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2012/08/09 :  12:47:51  Show Profile Send time a Private Message
Jag har fått tag i en Symphonie och skulle gärna vilja veta lite mer, någon som har historia, manualer eller kanske ett schema ?
Den känns mycket gedigen, låter skapligt och är inte minst Svensk !

Lämnat forumet

abbot
Member

666 Posts

Posted - 2012/08/10 :  16:02:19  Show Profile Send abbot a Private Message
Konstruktören hette Annerstedt. Mitt exemplar råkade i självsvängning, då pep det förfärligt. Annars lät det riktigt skapligt tillsammans med Sentec ACM-1. Jag vet att flera har blivit slaktade för att tillvarata bra komponenter. Ett exemplar såldes på Tradera för ett par år sedan. Säljaren lovade att skicka mig ett schema men det kom aldrig. Visst är den fin!
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2012/08/10 :  17:40:29  Show Profile Send time a Private Message
Ja, den är mycket stadigt byggd men min svänger friskt den också ! kanske bara en av 88:orna som är dålig men ett par piff till jord kanske råder bot på det, kanske saknas gallermotstånd.
Det har funnits en del satsningar på Svensk highend, hade en Audio Art för många år sedan som också var väldigt trevlig, dock med grus.
Om någon hittar ett schema skulle jag bli glad...

Lämnat forumet
Go to Top of Page

abbot
Member

666 Posts

Posted - 2012/08/10 :  20:28:57  Show Profile Send abbot a Private Message
Du kan leta rätt på någon Annerstedt i Stockholm. Jag ringde till en sådan (kan ha varit Björn Annerstedt) och frågade mig fram till rätt person. Fick då en e-mailadress och kontakt med tips på åtgärd. Fick sedan hjärninflammation och det hela rann ut i sanden. Om du provar samma väg föreslår jag att du hoppar över encefaliten. Det kan vara Anders A. i Nacka. Fråga Perka - han kommer nog ihåg. Han har de flesta getterna hemma...
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2012/08/10 :  21:44:37  Show Profile Send time a Private Message
Tack för tipset ! googlade lite och hamnade på en infekterad debatt mellan Rudling och Bremen, vilken sandlåda det kan vara... samma som för 30 år sen !
Den låter i jämförelse med en ML1 ganska illa så nåt fel är det ju,ett schema skulle underlätta. Ska kolla herrarna !

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000