HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nån med info ang Audio pro image 10 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2012/07/21 :  01:36:25  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Halloj! Kanske lite udda fråga men jag har 4 sat, 1 center och en subba i Audio pro image 10 serien. Om jag minns rätt gjordes dessa i Norrköping och sen omformades väl Audio Pro ?

I vilket fall undrar jag om den här serien har samma kvalite, element och prisbild (om den senare tillverkades utomlands) vilket jag har för mig dom gjordes?

Allt tips och inputs är mer än välkommna.

Edited by - Creator on 2012/07/21 01:51:47

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/07/21 :  09:38:45  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Jag har nog själv haft det kitet tror jag, det är subban med glastopp och EJ AceBass?
Hette den inte SubZone och hade en 6.5" undertill och en slav i samma storlek?
Jag tyckte det lät väldigt bra för sin kostnad då detbegav sig.
Tyvärr har ingen mera info om dina undringar.
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/07/21 :  10:08:49  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Om man tittar på AudioPro's hemsida och kollar produktinfo på Image 11 (Som jag har nu) så är det inte samma högtalare som på AP's bild. Jag skulle vilja kalla den Image 10 och den ser ut som de jag ägde för tio år sedan.
Hur ser dina ut? Mina har en avfasad kant på fronten och är mera välbyggda, väger säker 3-3.5Kg för den lilla rackaren.

http://audio-pro.se/media.php?id_file=1586

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2012/07/23 :  03:10:24  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Tjena Micke och tack för alla inputs.
Jag har dom nerpackade nu så jag kommer inte exakt ihåg hur dom ser ut men den subban jag har är inte med glas. Den är helt i trä med basen vänd nedåt...

Det jag märkt när jag sökte lite är att serie 10 finns i 2 utförande. Den senare modellen som jag INTE äger har en liten grå kant upptill. Mina är som sagt helt svarta...

Det flyttades till Danmark sen tror jag iaf och frågan är om 10'an fortsattes att göra där med en lite facelift ? Jag får plocka upp grejerna och friska upp minnet och återkomma men den bilden du visar ser ut som mina.

Undra bara hur det kommer sig att det inte är "mer känt" eftersom kvaliten verkar vara rätt mycket högre på dom tidiga 10'orna mot dom senare... Det brukar ju bli rätt känt direkt om tex ett företag köps upp och tex gör lite sämre versioner av nåt eller så ... Då påpåkar alltid säljare att det är den "BRA" versionen etc ... =)


Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2012/07/23 :  22:53:03  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Halloj igen! Tog fram allt idag och minnet svek, det var den subban med glas på. En subzone. Och mina sattar ser exakt ut som dom på bilden du länkade till. Skulle vara så kul att veta exakt vad som hände mellan första 10'an och den senare versionen. Men tyvärr verkar det knappt finnas nån info alls att få tag på =/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000