Parasite
Member
734 Posts |
Posted - 2003/02/02 : 20:20:52
|
Nu är jag igång igen med mina vansinniga undringar och funderingar. Kan väl för rättvisans skull tala om direkt vad jag är ute efter.
Det är så att jag har länge funderat på att bygga en subb. Visst i sig är det inget svårt (trorjag), dyra bra element en kraftig förstärkare och en välberäknad låda, och ett minutsiöst välbyggt filter. Men det låter inte så roligt, låter dyrt och fantasilöst.
Så har någon bra ideer, gärna funderingar som inte ens är provade.... Till en subb som ger en djup bas med element i 400-700 kronors klassen så är alla ideer välkommna. Extra plus är om den är: Lättdriven (mycket stort plus) DJUP bas (är alltid kul) Linjär ( söker man väl alltid ) Annorlunda ide (alltid tänd på sånt) Gärna inte för bumlig bas (sååå tråkig när det låter så...)
Om ideerna bygger på TL, kvartvågspipa, basreflex, bandpass, horn eller kombinationer av dessa kvittar. Storlek spelar ingen roll (så länge den får rum i ett vanligt rum )
Så mina vänner tänk galet tänk BAS Tänk MYCKET BAS så är jag oerhört tacksamm =) Så spåna fritt |
Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P http://w1.381.telia.com/~u38109144/ |
|