HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 B&W 804
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BmW
Starting Member

8 Posts

Posted - 2012/06/03 :  20:13:48  Show Profile Send BmW a Private Message
Hej har läst era kommentarer om vad man skall driva B&W 804 med och det är mycket prat om NAD och Denon. Jag undrar om någon kan svara på frågan om TAC 34Mk kan fungera eller om de inte har kraft nog. Vill ha rör till mina B&W men är inte villig att betala vad som helst och är nog inte intresserad av rena kina förstärkare heller. Förslag någon?

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2012/06/04 :  11:04:43  Show Profile Send Tobba a Private Message
Hej,kolla på Akkelis Audios hemsida,han har mycket bra och prisvärda rörförstärkare,till exempel Audio Space,som det finns många att välja mellan.

Tobbe
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2012/06/07 :  06:35:02  Show Profile Send Adagio a Private Message
Nej nu måste jag bara lägga mig i lite. Anledningen till att NAD o denon ofta kopplas ihop med B&W är att HiFiklubben läääänge marknadsförde just dessa märken. Liksom B&W idag alltid ses med Classé.
Jag har kört med 804 i början av min hifi-bana och körde dom både med Onkyo (bara för att jag inte ville ha denon eller NAD somm alla kompisar) sedermera kördes dom med riktiga grejjer -McCormack DNA-1 deluxe. Vi kan väl säga så här om just den högtalaren-Den behöver lite juice för att spela ut riktigt bra. Fin högtalare.... nostalgi.....

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

BmW
Starting Member

8 Posts

Posted - 2012/06/08 :  10:21:04  Show Profile Send BmW a Private Message
Hej och tack för det förslaget Har följt upp det på nätet och den verkar vara en intressant förstärkare. Vet du någon som har en till salu? Har även fått rekommendationer på Carver,äldre VTL och Jeff Rowland och nu senast Treshold. Jag skall spela mina gamla pop vinyler från sent 50-tal och framåt och vill ha fram det soundet på bästa sätt. Nad och Denon är nog inget för mig. Har högtalarna och en bra svarv, så nu återstår förstärkeriet. Gärna något äldre till en rimlig peng. Har någon fler förslag så tar jag tacksamt emot dom..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000