HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skivaffärer i Paris
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hrk
Member

124 Posts

Posted - 2012/05/14 :  11:15:27  Show Profile  Visit hrk's Homepage Send hrk a Private Message
Jag ska ta en tur till Paris om några dagar och tänkte kolla om man kan få några bra tips på bra skivaffärer där?

Stora som små och gärna med gatuadress vore önskvärt.

Har tidigare varit där men skrev dessvärre aldrig upp adresserna på dom butikerna jag besökte.

Tack på förhand!

/hrk

Representant för Respons högtalare i Sthlm

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2012/05/14 :  11:47:26  Show Profile Send lindome a Private Message
Virgin Megastore på Champs Élysées är en av de bästa affärerna jag varit i
Helt otroligt utbud och ändå skall det varit ännu bättre på 90-talet.
Bra uppdelat i olika musikstilar och utbudet är både brett och djupt
Det fanns även mycket vinyl då jag var där förra våren....
Begagnat affärer kollade jag aldrig den gången.

Trevlig resa
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/05/14 :  15:14:15  Show Profile Send RobertH a Private Message
Allt beror ju på vad du vill ha för musikstil.

För mig var det musicfearsatan - www.musicfearsatan.com som var det intressanta, har beställt från dem tidigare, de har riktigt mycket vinyl. Dock är det nischat mot Indie/Post-rock/Hardcore/Metal-hållet.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

plundin
Member

60 Posts

Posted - 2012/05/14 :  16:37:03  Show Profile Send plundin a Private Message
Jussieu Music på Rue Linné & Rue Guy del la Brosse (Metro Jussieu) har fem butiker med olika inriktningar; bra sortering och mycket bra begagnat!

http://www.jussieumusic.com/

fnac har ett gäng butiker i Paris, minns inte om den vid Champs-Elysées är den största.. Dom är Frankrikes största mediekedja!

http://www.fnac.com/

Är det vinyl du är efter så hittar du en bra lista med adresser här!

http://www.laventure.net/tourist/paris.htm

Jag brukar aldrig missa Analog Collector & Dame Blanche. Bägge är väldigt medvetna om värdet på plattorna men har ett underbart utbud!

/ptr

arbetar hos Akkelis Audio
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/05/14 :  16:59:44  Show Profile Send byZan a Private Message
hrk - det här forumets medlemmar har svar på allt, suveränt

Jag har inget att tillföra i ämnet men undrar om du verkligen ska gå i Paris skivbutiker nu när du är där med sambon?
Stan är ju känt för andra saker

Hursomhelst, ha en skön semester så hörs vi när du kommer hem med dina nya investeringar

/byZan
Go to Top of Page

hrk
Member

124 Posts

Posted - 2012/05/14 :  18:08:47  Show Profile  Visit hrk's Homepage Send hrk a Private Message
Byzan , tack för omtanken och varningen men jag har vilda förhoppningar att lyckas med båda sakerna!

Du ska se att jag ringer på dörren framöver med lite nytt matnyttigt att lägga på tallriken!

Sen tackar jag för dom tipsen som har kommit in och det är en skön reflektion att det fortfarande finns STORA butiker med ett STORT utbud av skivor , härligt!

Go to Top of Page

hrk
Member

124 Posts

Posted - 2012/05/22 :  08:25:28  Show Profile  Visit hrk's Homepage Send hrk a Private Message
Jag hann med 4 skivadresser och jag fick med mig både vinyl o cd hem.

Plundin- Jussieu music hittade jag aldrig på dom adresserna du angav? , dom kanske har lagt ner. Tog dock en liten promis därifrån till Rue de Ecoles där jag hittade två bra butiker så det blev fina fisken iaf.

Sen hade som sagt den stora Virgin megastore en vinylavdelning vilket är kul att se och gör att hoppet lever (jag är inte så förtjust i datorer)!

Tack o bock för hjälpen , nu ska jag ta mig tid att lyssna på allt nytt!

/hrk

Go to Top of Page

plundin
Member

60 Posts

Posted - 2012/05/22 :  10:02:39  Show Profile Send plundin a Private Message
quote:
Plundin- Jussieu music hittade jag aldrig på dom adresserna du angav? , dom kanske har lagt ner. Tog dock en liten promis därifrån till Rue de Ecoles där jag hittade två bra butiker så det blev fina fisken iaf.

Det är nog ett par år sedan jag var hos just dom senast, men jag lyfte adresserna från deras sajt (länkad ovan) och då var det samma adresser som jag besökt...

Men det är väll som vanligt att man måste ringa sina offer i förväg för att man skall kunna vara säker på god fångst!

/ptr

arbetar hos Akkelis Audio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000