HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp med cd-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gorm
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/02/02 :  11:48:33  Show Profile Send Gorm a Private Message
Tjo

Har tröttnat på att spela skivor genom min dvd-spelare. Tänkte lägga ner 2500-3000 på en ny cd-spelare. Skulle vara ovärderligt att få lite rekomendationer och råd.

Tack på förhand

Gorm

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/02/02 :  13:04:55  Show Profile Send Gebex a Private Message
För det priset så får du en Cambridge 500. Jag tycker att det är en mycket prisvärd CD-spelare.
Go to Top of Page

Gorm
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/02/02 :  13:14:01  Show Profile Send Gorm a Private Message
Var på Ljudmakarn och de rekomenderade den där oxå. Fast den kostade uppåt 4000 där. Har du testat Cambridge 300-modellen?

/Gorm
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/02 :  18:38:43  Show Profile Send KennethS a Private Message
Kan få köpa min Denon DCD 1550AR för 2.200:-. Är spelad max. 100-120 timmar(Min far ägde den till för 2 månader sen). Svart och nypris idag på den ligger runt 5.000:-Matchvikt på 7,5kg, Dubbla analoga utgångar (ena variabel)optisk och coaxial utgång.Är 2,5 år gammal. En garanterad killer i nyskick!Hör av dej vid intresse.Ljudet är balanserat med en väldigt trevlig grad av detaljrikedom med ruggigt fast bas,men ändå inte överdrivet analytisk. Finns i Linköping och jag garanterar dej att det finns en cd för dom pengar som du letar efter har en chans.

Hör av dej om du är intreserad!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:22:10  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
jag skulle hellre gå på Cambridge än Denon. Jag har något emot Denon eftersom de säljs på hifi-klubben iofs. Så jag är inte helt opartisk. Däremot vet jag att Cambridge-spelarna är riktigt prisvärda... Både jag & min kompis har varsin.

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/03 :  03:38:02  Show Profile Send KennethS a Private Message
Sant, tycker väl inte att hifi-klubben är direkt nån superbutik, men grejen är att denna modell ej saluförs av dom längre utan via nätet. Sen köpte jag faktiskt den här av några som bara "sysslade lite vid sidan om" med Hifiklubben, jag tycker personligen att den har en extra gnutta transparens och detaljrikedom mot Cambridge, sen har vi ju det där med design och byggkvalite som Denon nog slår dom flesta på fingrarna med, dom går helt enkelt inte sönder..;)Men Cambridge är riktigt bra grejer det med!;)

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000