HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Subwooferfråga
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

roland58
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/01/31 :  22:51:35  Show Profile Send roland58 a Private Message
Skulle behöva hjälp med val av sub. Quad 99cdp + Quad 909 + Dynaudio Contour 1,3 Mk2. Kan man använda aktiv delning och hur gör man i så fall? Som det nu är kör jag CD`n direkt till effektsteget. Jo förresten KABLAR också. För närvarande används PAD Elementa och jag har en känsla av att det går att få ännu mer detaljer och lyster med rätt kablage.

UmeåRoland

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/03 :  01:23:16  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
inte för att jag har några svar på dina frågor... men... funderar själv på 909-steget... det låter riktigt bra för de, i hifi-sammanhang, få kronorna det kostar! så, jag tänkte bara fråga hur du tycker att det fungerar ihop med Dynaudio-högtalarna?

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/02/03 :  02:03:38  Show Profile Send mag a Private Message
Kör du med aktiv delning så måste du ha ett till slutsteg eller aktiva sublådor, det är dock mycket trevligt att köra så :)

Du får förutom bättre bas och möjlighet att spelar starkare även ett betydligt renare mellanregister detta kan även påverka diskant återgivningen positivt men inte lika tydligt.


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000