Author |
Topic |
|
Mårten Design
Member
252 Posts |
Posted - 2012/03/15 : 15:14:20
|
Knut Vadseth och Trond Torgnesskar går i taket över Django.
Knut Vadseth skriver:
"Raffinerad High End"
"Högtalaren upplevs homogen från botten till toppen samtidigt som snabbheten och en exemplarisk mikrodynamik ger en utmärkt krispighet och detaljer som stöttar sig på ett berg av solida grundtoner. Piano låter fantastiskt naturligt, stämmor har både detaljer, luft och bröststöd och Marten Django kan också vara perfekt till en strålande bra kombianläggning med två kanals bioljud."
"när det gäller ett storslagen och homogen ljudbild med bra dynamik, solid djupbas och imponerande holografi, plus ett fullt frekvensområde med en stor högtalares förmåga att kunna spela på en realistisk konsertnivå, finns det inget att klaga på i denna äkta high-end konstruktion"
Trond Torgnesskar skriver:
"Chockerande"
"ljudbilden var extremt bred, och musiken andades väldigt lätt och otvunget. Musiken hade ett maktfullt bottendrag över sig, och dynamiken var oantastlig. Faktiskt är denna högtalare något av det snabbaste och mest dynamiska jag har hört på denna sidan av Marten Coltrane 2, och det säger inte lite. Transienterna var explosiva, och ljudbilden hade den fria, öppna och otvungna sammanhållningen och kvaliteten som man finner i verkligt kostsamma kreationer." "Den helt sömlösa integrationen, luftigheten, dynamiken och den strama, men maktfulla och verkligt djupa, nästan seismiska basen skapar en helhet som gör att man måste gnida sig i ögonen när prislappen kommer på bordet. Här snackar vi om en extremt vällyckad och påkostad högtalare med vilja och förmåga till att ge sig helhjärtat i kast med vad du än kastar åt den, och som levererar en närvarokänsla och nerv till musiken som är sällsynt oavsett prisklass. Den upplevs som linjär och upplöst, och har klangliga kvaliteter som genast gör den till en utmanare också i bra mycket högre prisklasser."
Kostar 89000:-, och finns för påseende och lyssning på Marten Centre, Chalmersgatan 24 Göteborg, 031-207200.
Allt är fritt översatt från Norska. |
Edited by - Mårten Design on 2012/03/16 10:49:54 |
|
Mathias på Öckerö
fd. Morfendite
795 Posts |
Posted - 2012/03/15 : 19:22:51
|
Tja, vad kan man säga? Grattis! |
Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2012/03/15 : 21:02:30
|
Det var ord och inga visor det! Grattis! |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben
4639 Posts |
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2012/03/15 : 23:09:33
|
Ja det är precis som här hos mig då. |
|
|
ThinMan
Member
215 Posts |
Posted - 2012/03/16 : 12:36:53
|
Grattis Leif och ni andra! |
Bop til you drop |
|
|
MasterChief
Member
259 Posts |
Posted - 2012/03/17 : 20:17:04
|
Jag kritiserade den en del på mässan i Stockholm (var där direkt på lördagmorgonen) Men nu har jag haft möjlighet att lyssna på Django igen i lugn miljö och bra uppställt. De lät fantastiskt bra och skulle jag köpa högtalare med en budget på 150.000kr hade jag nog ändå valt Django trots att den bara ligger på 89.000. En fullständigt lysande högtalare och jag gillar även att den faktiskt ser ut som en klassisk högtalare. |
|
|
|
Topic |
|