HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pro-ject Debut 2 vs. begagnad Thorens
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

VinterNOLL2
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/01/31 :  21:23:53  Show Profile Send VinterNOLL2 a Private Message
Hei!

Jag lurar skarpt på att skaffa en vinyl lirare då jag har en del skivor som bara finns på vinyl. Av ekonomiska skäl så läre inte bli någon high-end precis. Undrar hur bra Pro-jects Debut 2 är i förhållande till en begagnad Thorens, t.ex. TD165?

Sen undrar jag hur bra lågnivå kabel man bör ha till sådana här spelare? Till min CD har jag nu en TARA Labs Prism 500i signalkabel. Räcker det med en sådan eller motsvarande?

Hoppas på ett rejält svar nu!

Köper gärna en Pro-ject Debut 2, Pro-ject 1.2, Rega Planar 2 eller en billigare Thorens.

Tel: 070-7133708 eller elmejl: olmo0100@student.mh.se

Edited by - VinterNOLL2 on 2003/02/01 23:40:08

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/01/31 :  21:35:46  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by VinterNOLL2

Hei!

Jag lurar skarpt på att skaffa en vinyl lirare då jag har en del skivor som bara finns på vinyl. Av ekonomiska skäl så läre inte bli någon high-end precis. Undrar hur bra Pro-jects Debut 2 är i förhållande till en begagnad Thorens, t.ex. TD165?

Sen undrar jag hur bra lågnivå kabel man bör ha till sådana här spelare? Till min CD har jag nu en TARA Labs Prism 500i signalkabel. Räcker det med en sådan eller motsvarande?

Hoppas på ett rejält svar nu!



Hade nog satsat på Pro-ject, funderar själv på 6.9
Thorens i all ära (har själv haft en 318) men de nya
är bättre

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/01/31 :  22:10:58  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag skuule oxå satsat på projekt i det läget.

mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/01/31 :  23:14:20  Show Profile Send divander a Private Message
Det är som med klockor. En ny klocka i normalprisklass går förmodligen mer exakt än en bra mekanisk klocka från 60-talet. Men klockan från 60-talet är ju så mycket trevligare och charmigare.

Eller som med bilar. En ganska enkel men ny bil går förmodligen betydligt bättre än en äldre bil från 50- eller 60-talet. Men den äldre är ju på många sätt betydligt trevligare.

En ny pro-ject låter förmodligen bättre än en gammal Thorens. Men Thorensen har något annat.

Ja jag vet att jag är en romantiker.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/02/01 :  13:00:08  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag hade en debut II tills för några dagar sedan då jag skaffade mig en Pro-ject 1.2
Steget mellan dessa kanske inte är så jättestort. Men problemet jag hade med Debut II var att den inte riktigt ville ge ifrån sig alla detaljer skivan hade. Det löstes med Pro-Ject 1.2, ändå lirar jag med en inte alltför dyr(bra) PU just nu.
Pro-Ject 1.2 kan jag nog leva med året ut ivarje fall

Annars tyckte jag Debut II spelade bra!

Go to Top of Page

VinterNOLL2
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/02/01 :  22:25:09  Show Profile Send VinterNOLL2 a Private Message
Tackar så länge, verkar som jag ska satsa på något mer modernt.
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/02 :  15:33:14  Show Profile Send jatttelite a Private Message
quote:
Originally posted by VinterNOLL2

Tackar så länge, verkar som jag ska satsa på något mer modernt.



Lyssna inte på vad dom säger klart att du skall skaffa en Thorens, inget snack om saken!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/02 :  15:45:56  Show Profile Send divander a Private Message
Sen beror det ju lite på vilken Thorensmodell, vilken tonarm som sitter på, skick och kanske framförallt pris. Har man tur kan man hitta en bra begagnad Thorens för nästan inga pengar alls. Sen kan man lägga resten på en ny och bra pu. Att hitta en modernare spelare för ett riktigt fyndpris är nog svårt. De som äger dessa spelare är ofta mdvetna om att de har en ganska bra spelare. De vet även var man får den såld (ex. här). Och de vill förmodligen ha tillbaka en del pengar på spelaren som de ganska nyligen köpt.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

VinterNOLL2
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:54:38  Show Profile Send VinterNOLL2 a Private Message
Aha! Visa ord...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000