HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 SUB- B.K.Electronics
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2012/02/08 :  12:12:55  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Har svårt att hitta i sub-djungeln.
Har någon, kunskap eller erfarenheter beträffande
fabrikatet B.K.Electronics ???
Kan deras subbar ge en match till Sunfire, Velodyne, REL, SVS ?
Har någon handlat direkt från England eller via deras agent här i Sverige ? Några andra erfarenheter ?

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/02/10 :  18:44:54  Show Profile Send e-robban a Private Message
Bk är lite fattigmans-Rel : jämförbar prestanda men mindre prestige. precis som rel är det musikalitet framför ljudtryck som gäller så köp en stor om du inte har litet rum. distribution via finland sist jag kollade.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2012/02/11 :  03:19:20  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Prestande som Rel ??? har du hört den ? är den verkligen så bra ?
Deras xls200 är den som är intressant och liknar faktiskt Rel T-serien. Prismässigt billigt i jämförelse med Rel, Velodyne, Sunfire..... och de har en svensk agent
http://www.tonsor.se

Edited by - bibi50 on 2012/02/11 03:20:22
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2012/02/11 :  10:35:24  Show Profile Send Pettersson a Private Message

B.K. har jag hört på en hi-fi mässa (tror att det var på Sheraton för några år sedan...) och de lät mycket bra, har haft REL Quake och då hade jag REL R308 (tror jag den hette) och jag var impad iaf...speciellt när jag hörde vad de kostade... Visste inte att man kunde köpa de i Sverige nu så tackar för länken! Funderar på att köpa liten sub till min Duke:ar ..

...och en stor jävel till min hembio som jag vill sätta igång igen...nedåtriktat element eller framåtriktat...vad är "bäst" för hembio??

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2012/02/11 :  22:00:39  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Det enda som gör att jag fortfarande inte äger dessa är att jag måste betala innan beställningen går till England. Sedan behöver jag vänta en månad tills de produceras och levereras hem.
Är fortfarande osäker när det gäller dyra inköp på nätet....
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2012/02/11 :  23:38:19  Show Profile Send dwain a Private Message
Beror på vad man är ute efter? Jag kör själv svs. En av deras största. Har provat både rel och velodyne + en rad hemmabyggda saker. Relen var nog den största besvikelsen någonsin. Har nog aldrig hört en så dålig bas i mitt liv. Hur man än gjorde så bottnade den. Spelade visserligen väldigt djupt men bara på väldigt låga nivåer annars bottnade den och lät illa.

Velodynen var bra till och med riktigt bra om man tar med storleken i beräkningen. Lirade med 2 spl 1000i och det lät ganska bra. Men i jämförelse med svsen är det rena skämtet. Inte så konstigt dock den är ju enorm så den borde lira bättre. Vad som förvånar mig mest är att svsen dels spelar sanslöst djupt men framför allt att den hänger med i svängarna och spelar en ren tajt bas.

Kollade på Real Steel ikväll med polarna och när det är så de duckar i soffan när basen vräker på, ja då är det mäktigt. Detta gör den utan några större ansträngningar.

Jag tror inte riktigt på rels koncept. En pytteliten låda med ett element som har en ganska begränsad slaglängd och lite effekt kan aldrig bli bra. Därav skulle jag valt velodyne. Liten låda, lång slaglängd och massor med effekt. Där har men åtminstone en förutsättning till att lira hyfsat mycket bas.

Eller så kör man monstersvs. Enorm låda med basreflex två extremt långslagiga 12tums aluminiumbasar och 1000w rms till det
Go to Top of Page

Ekan
Member

139 Posts

Posted - 2012/02/12 :  18:44:49  Show Profile Send Ekan a Private Message
Det har sagts förut men tål att upprepas; REL lämpar sig generellt bäst till musik, gärna lågt delat. Jag har själv en Storm 5 som lirar alldeles utmärkt och matchar mina Magnepan 1.7 fint. Tanken med suben i det här fallet är alltså att vara just sub-bas och endast fylla i under 35 Hz där maggisarna faller av. Till filmfläskbas hade jag valt något annat...
B.K. XLS-200 är nog i fisigaste laget om du tänkt köra film, det krävs andra doningar för att få till det rätta trycket.

Musiksystem som slimmats ner och nu växer...
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/02/12 :  19:21:50  Show Profile Send e-robban a Private Message
Jag hade en xls200 förr. otroligt välbyggd o finishad med bra stuns. tyvärr för liten för min öppna planlösning. Saknade headroom till film.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2012/02/13 :  16:27:42  Show Profile Send buris a Private Message
hej dwain!!
vilken svs subb var det du lyssnade på?
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2012/02/13 :  18:31:50  Show Profile Send dwain a Private Message
Jag kör med en st svs pb12plus tror jag den heter. Stor som ett as är den. Väger därefter.

Jag har egentligen på tok för litet rum för den. Men det är alltid trevligt att överdriva
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000