Author |
Topic |
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
asterix
Starting Member
17 Posts |
Posted - 2011/11/23 : 20:30:43
|
Givet besök!
Får man ta med laptopen? |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2011/11/28 : 14:43:14
|
Tack alla besökare för en mycket lyckad helg, fantastiskt med ett sådant stort intresse att lyssna till högupplöst musik, samt kunna jämföra lite olika format och upplösningar.
Även ett tack till George ifrån eClassical som här samtalar med nyfikna om vad som finns att finna i den digitala världen hos eclassical.com
Här ser ni även Wiman som mycket rutinerat demonstrerar skillnader mellan mp3, flac16 och flac24 bits filer.
En annan produkt som skapade ett rejält surr var Devialet D-premier som man kunde lyssna till beta versionen av det inbyggda streaming kortet vilket vi är en av få butiker i Europa att kunna demonstrera, signalen fick den trådlöst ifrån en Macbook pro.
|
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2011/11/28 : 19:17:02
|
Den intresserade närmst kameran är ju jag!
Det var intressant att höra George snacka om inspelningar, hur man tryggt förvarar sina filer, format och annat som hör högupplösta filer till. Han hade en härligt prestigelös inställning till musik och sina högupplösta alster.
För min del var det inget tvivel om att de högupplösta filerna hade mer information, men Georges lugna härliga inställning tog liksom livet av "HiFi-nevrosen" och han höll oss kvar vid fakta och musikalitet. Det var helt i min smak!
Tack till George och Konsulterna för en mycket trevlig demo!
P.S. Tack och lov lyckades vi övertyga George att vi inte behövde lyssna på MP3. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
|
Topic |
|