HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Amphion Argon II +Hk 670 +Arcam DiVA CD72T
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

obi
Member

87 Posts

Posted - 2003/01/29 :  14:19:23  Show Profile Send obi a Private Message
Hej
jag håller på att uppgradera min stereo och undrar vad ni tycker om mina förslag.

Jag äger redan en hk 670 och har ingen lust (både ekonomiskt och ljudmässigt) att byta ut den,
men däremot ska jag byta högtalare och cd
jag besökte Ljudmakarn och dom gav förslaget Amphion Argon II och Arcam DiVA CD72T... Jag undrar om ni tror dessa komponenter fungerar ihop med hk 670 med bra resultat?



Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/01/29 :  14:43:16  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag tror det kan fungera. För att du skall höra hur det låter så kan du iofs ta dit din 670 och lyssna där. Då hör du allt förutom din egen rumspåverkan.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/29 :  15:39:49  Show Profile Send ekman a Private Message
låter som om den blandningen skulle kunna klinga lite väl ljust? men man vet ju aldrig innan man provat
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/01/29 :  16:49:07  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Det kan nog bli bra det där. Förstärkaren har "lagom" med effekt och låter rent. Högtalarna är låter rent, möjligtvis något lite bas, men det beror på vad man gillar, hur stort lyssningsrum man har, och hur stora man högtalare man vill ha. Kanske är budgeten på CD-spelaren lite väl tilltagen. Personligen skulle jag spara in lite på CD-spelaren och samla mer pengar till ett par Amphion Xenon som går djupare.

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/01/29 :  16:57:04  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Jag har hört en massa bra om Argon2:orna! Så, dem kan du säkert satsa på! Även om jag själv håller på att spara ihop till ett par Xenon(de kostar dock 32000kr i ljust/orangerött trä). Arcams CD-spelare sägs ju vara bra, har aldrig lyssnat så mycket på dem själv. Har iofs haft en Arcam-förstärkare en gång... Den tyckte jag var ganska trist. Men ja, kan du inte låna hem grejerna & testa? Hurdan musik lyssnar du på & hur vill du att de ska låta?

Lycka till! :)

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/01/29 :  18:19:13  Show Profile Send jatttelite a Private Message
quote:
Originally posted by obi

Jag undrar om ni tror dessa komponenter fungerar ihop med hk 670 med bra resultat?



Tror att Herr Ekman har en ganska STOR poäng.
Ta med förstärkaren till butiken (om du inte får låna hem det andra)
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/01/30 :  08:37:44  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Det kan nog bli bra det där. Förstärkaren har "lagom" med effekt och låter rent. Högtalarna är låter rent, möjligtvis något lite bas, men det beror på vad man gillar, hur stort lyssningsrum man har, och hur stora man högtalare man vill ha. Kanske är budgeten på CD-spelaren lite väl tilltagen. Personligen skulle jag spara in lite på CD-spelaren och samla mer pengar till ett par Amphion Xenon som går djupare.

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/01/30 :  18:03:34  Show Profile Send Terminator a Private Message
Fördelen med att välja 72:an framför t.ex. 62:an är uppgraderingsmöjligheten till modellerna 82 och 92.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000