HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Välljud från våra norska vänner......
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/01/28 :  23:03:55  Show Profile Send andar a Private Message
Hej,

Spelar just nu på ett Electrocompaniet 250 DMB tillsammans med Audion Premier försteg. Dock så såg jag att ett EC 3 var till salu och gamla tankar kom igång....

Är det någon här på forumet som har erfarenheter av EC försteg?????

EC kombinerat med EC????

Övriga tankar och idéer kring EC försteg.....

GAIS är tillbaka!!!

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2003/01/29 :  02:33:56  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Hej andar,

Ja, jag har ett EC3 MC försteg. PM:a mig gärna om du har några frågor.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/02/02 :  18:29:40  Show Profile Send andar a Private Message
Finns det ingen som har någon bild på EC 3 liggande, eller lämplig länk.........

Utseendet har ju trots allt betydelse!

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:43:17  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag har ett AW250R slutsteg och ett EC 4,5 försteg. Men jag har möjligen en Proceed CDP på gång och då säljer jag försteget för att endast ha två komponenter. Vill ha det så minimalistist som möjligt. Är mycket nöjd med de norska godbitarna för övrigt.....

Artphotography
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/02/04 :  21:11:07  Show Profile Send andar a Private Message
quote:
Originally posted by Dan

Jag har ett AW250R slutsteg och ett EC 4,5 försteg. Men jag har möjligen en Proceed CDP på gång och då säljer jag försteget för att endast ha två komponenter. Vill ha det så minimalistist som möjligt. Är mycket nöjd med de norska godbitarna för övrigt.....



Har 4.5 försteget en volymkontroll eller har det en för varje kanal?

Hur många ingångar har den?

Någon Balanserad in/utgång?

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/02/04 :  22:33:55  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Andar: 4,5:an har en volymkontroll för varje kanal, men fjärrkontrollen har både volymknapp med båda kanalerna tillsammans samt var för sig. Dvs man använder den som vanligt med en knapp upp och en ner. (när man ställt in balansen)

Finns balanserat både in & ut.

Jag kör bara en CD spelare så jag har faktiskt inte reflekterat på hur många ingångar den har...

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000