HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Wow!!!! Emotiva
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2011/09/26 :  12:28:51  Show Profile Send oliver a Private Message
Fick min XDA-1 nu på förmiddan, packade upp den och blev förstummad över finish å byggkvalitet. Provning omg när man kommer hem, låter den lika bra som den ser ut blir jag nöjd. Priset blev 2.700 ink frakt,sedan tillkommer kanske tull å moms men den blir fortfarande snuskigt billig. Alla deras produkter såg "high end" ut.Skynda att fynda innan nån Svensk importör upptäcker dom å slår på priset 5ggr . www.emotiva.com

Har nu testat lite å den fungerar som jag hade hoppats på,oerhörd skillnad på tv ljudet mot när man körde via hörlursutgången. 6 st digitalingångar av olika sorter + rca och balanserade ut,inte mycket mer att önska av ett digitalt försteg å d/a omvandlare. Bara fjärren helt i aluminium skulle kostat minst 15000 om Bladelius designat den .Det närmaste jag kom vad gäller funktioner å då fanns det varken balanserat ut eller USB in på HiFi affärer i Sverige var en D/A för 11.000.När jag får tid ska jag testa mot min cd som har LC Audios alla trix i sig,då får man se vad den går för på riktigt.

Skeptiker

Edited by - oliver on 2011/09/27 07:18:44

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/09/26 :  12:37:33  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
sedan tillkommer kanske tull å moms

Om du har redan mottagit den tillkommer inte tull och moms. Du hade i så fall fått betala detta vid leveranstillfället.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2011/09/26 :  14:35:35  Show Profile Send hjort a Private Message
Vet du om den klarar 24Bit/192kHz via USB också?
Eller är det 16Bit/48KHz?
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/09/26 :  14:49:00  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
http://emotiva.com/xda1.shtm

Klarar 24Bit/192kHz via USB.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2011/09/26 :  18:49:07  Show Profile Send Joda a Private Message
quote:
Om du har redan mottagit den tillkommer inte tull och moms. Du hade i så fall fått betala detta vid leveranstillfället.

Fed-Ex skickade faktura efteråt på tull och moms när jag beställde lite grejer för ett par år sen.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2011/09/27 :  07:01:01  Show Profile Send oliver a Private Message
Jo jag antar att dom inte missar nåt sånt .

Skeptiker
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2011/09/27 :  17:02:06  Show Profile Send hjort a Private Message
Audiovector: Hittar ingenstans där det står 24Bit/192kHz vis USB?
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2011/09/28 :  07:38:51  Show Profile Send oliver a Private Message
The XDA-1DAC preamplifier is a playback device and can replace your on board soundcard fully for all stereo playback functions.Så står det i bruxen,om jag förstår det hela rätt så blir den "ljudkortet" å då är det 24/192 som gäller,eller är jag ute å cyklar här? Test kommer

Skeptiker
Go to Top of Page

iMac
Member

477 Posts

Posted - 2011/09/28 :  10:06:25  Show Profile Send iMac a Private Message
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preampdac&action=display&thread=17681&page=2

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/09/28 :  11:12:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
24/192 via USB är ingen självklarhet. Klarar den det så är det ju bra men enligt iMacs länk så är det tveksamt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/09/28 :  11:55:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Det verkar minst sagt tveksamt om det är så. Och Emotiva själva verkar ju inte skylta med drivrutinerna som möjliggör 24/196 över USB-interfacet direkt.

Om den nu klarar detta är ju inte avgörande för prestanda heller, det finns ju USB-SPDIF omvandlare som gör god nytta.
Intressant att läsa om någon jämförelse med t.ex. HRT Music Streamer, Hegels DACar, eller liknande?

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000