HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ferguson Hill - Lite ros...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2011/08/26 :  15:32:04  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Haft problem med min Ferguson Hill-anläggning länge. De började strula med volympotten strax efter garantitiden tog slut (vilket i sig är länge sedan) och svensk ÅF hänvisade till ELFA + någon lödkunnig för att det inte skulle bli jättedyrt att åtgärda. Kändes ju inte "rätt"...

Sedan dess har det gått från lite skrap när man justerat volymen till att det är stört omöjligt att ens nudda ratten utan att det låter som att elementen ska flyga åt skogen. Har ställt volymen så högt som jag någonsin vill ha den och sedan justerar jag med volymen i datorn istället för att "komma runt" problemet då jag A) inte kan eller känner någon som löder B) inte vill lägga massa pengar på att skicka in och betala för dyra delar C) hifi intresset har dalat en del så jag orkade inte göra något åt det.

Någonstans på vägen åkte ett horn i golvet och sprack, det störde mer, men skulle förmodligen bli jättedyrt att fixa så jag har försökt att ignorerade det, men det är svårt med genomskinliga högtalare som vill att man ska titta på dem.

I veckan fick jag för mig att höra vad det skulle kosta att fixa så jag mailade Ferguson Hill.

Ett nytt horn och en ny volympot skulle jag få gratis om jag stod för frakten från UK. Men de tyckte att det kan vara svårt för mig att fixa lödningen och att det var bättre om jag köpte en ny förstärkare, som jag skulle få för några ynka hundralappar!

Ibland glömmer man att hifitillverkare inte riktigt fungerar på samma sätt som vanliga elektroniktillverkare. Då blir man riktigt glad..

Thanks Timothy!

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2011/08/26 :  20:41:38  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Det är bara till att gratulera. Inte ofta man hör såna solskenshistorier.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2011/08/31 :  07:02:23  Show Profile Send Jazz a Private Message
Så borde alla företag bete sig!
bara att gratulera

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2011/08/31 :  08:26:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Härligt

Det finns några till i samma skola, Don Morrison (Morrison Audio) tänker på samma sätt, Lavry är en annan. Det finns säkert fler.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000