HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra kablar till bra pris
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PK
Member

64 Posts

Posted - 2011/07/09 :  22:40:16  Show Profile Send PK a Private Message
Letade länge efter en lång förlängning till mina Beyer 880 hörlurar.
Kunde inte hitta nåt som var tillräckling bra det mesta var dyrt och hade tunna kablar.Av en slump så såg jag en insändare på ett engelskt forum där en kille sa att VAN DAMME kablar var bra och välgjorda.
Kollade i sverige ,hittade en firma IN THE AIR som sålde dessa för 129:- metern vilket jag tyckte var dyrt då killen i england skrev 1.5 pund.
EBAY som alltid hittas allt på EBAY.Köpte samma kabel XKE silver plated OFC microphone cable för 15 kr metern.Två st pluggar från Neutrik och allt var klart.
Köpte en Jelco arm från en kille i grekland som bygger om och säljer mycket på ebay.Kabeln jag fick med var VAN DAMME XKE silver plated och han sa att han föredrog denna istället för jelcos egna som kostar 1000kr.
Här hittar ni Van Damme kablar.
http://stores.ebay.co.uk/proaudioshopuk
ett par 1 meter phono kablar med neutrik kontakter under 200 med frakt är ju hur bra som helst.Nu kan ni byta ut alla billiga lakritssnören.
Ha det.

PK

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2011/07/16 :  23:51:34  Show Profile Send poppen a Private Message
Neutric kontakter säljs i vilken musikinstrument butik som helst. men tack för tipset om kablarna. Nu har jag ju Kimber 8 tc och känner mig ganska nöjd.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000