HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Raysonic
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2011/06/27 :  17:26:54  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Har helt nyligen köpt en CD-spelare av märket Raysonic CD 128. Denna är bestyckad med rör 6922 EH. Innan jag lämnade affären talade försäljaren om för mig att det finns "bättre" rör... Som om man aldrig kan vara nöjd, i varje fall inte jag, så började hjärnan direkt spinna att kanske kunde jag förbättra spelaren ytterligare. Har försökt få ett grepp om detta med rör, men dessvärre. Är det någon som kan ge mig tipps, eller bör jag helt sonika sitta nöjd? Har hört att Telefunken och Siemens skall vara riktigt duktiga, men antar priserna är därefter. Kör i dag balanserat så det är bara två stycken som behövs. Jerry

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2011/06/27 :  19:41:20  Show Profile Send McEnroe a Private Message
Tyska nos rör har hissats högt.Speciellt dom du nämner.Oftast finns dom med beteckningar som e88cc eller ecc88.Det finns också 6dj8 som ska vara själva modern till dom andra beteckningarna.6922 är väl en amerikansk beteckning på e88cc.
EH beteckningen är för Electro Harmonix.Dessa beskrivs ofta i nedsättande ordalag.
http://www.audiotubes.com/6dj8.htm

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2011/06/27 :  19:59:21  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Vet lite eller ingenting om rör, men vad jag förstått är dessa ryska. Vet Du möjligen var man kan hitta de nämnda rören till vettiga priser?
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/06/27 :  21:04:16  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
Vet Du möjligen var man kan hitta de nämnda rören till vettiga priser?

Du kan hitta rör på Tradera med lite tur. Annars hittar du på Ebay.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2011/06/28 :  16:02:47  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Hej Jerry_E! Kan du inte skriva lite vad du tycker om din nya cd-spelare Tycker Raysonic är grymt läcker ( i alla fall att titta på) Men hur låter den.

Mvh en nyfiken

Ps,är det någon som vet om Raysonic och Ayon är samma märke eller om dom i alla fall görs på samma ställe? Båda mycket snygga tycker jag.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/06/28 :  19:44:24  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Tänk så olika smak vi har! Själv tycker jag inte om designen alls, men har en känsla av att jag skulle gilla ljudet!
Jag föredrar personligen att handla rör via Ebay, och då av de säljare som är baserade i Storbritannien, bl.a. Heavenlytubes
Mvh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/06/28 :  21:45:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jerry, du har PM.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2011/07/02 :  11:14:36  Show Profile Send McEnroe a Private Message
http://cgi.ebay.de/2x-Telefunken-E88CC-NOS-NIB-NEW-6922-CCa-Matched-Pair-/270772963239?pt=R%C3%B6hren&hash=item3f0b5387a7

I was talking to myself!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000