HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Icepower
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2011/04/13 :  15:00:22  Show Profile Send svanbo a Private Message
Japp, ytterligare en tråd om icepower

Har väl varit rätt tyst om dessa, en gång så hypade moduler, ett tag nu. Har de slutat tillverkas?

Hur som helst, ASP500 modulerna. Hur skulle ni som hört dem beskriva dem ljudmässigt?

Vad ska man tänka på vid matchning av annan elektronik samt högtalare?

Tacksam för input

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2011/04/13 :  20:35:28  Show Profile Send Passerati a Private Message
Smidigt till basmoduler, men tror folk normalt sett söker mer nyhetsvärde. Hur ska man annars förklara utvecklingen ute i butikerna..
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2011/04/14 :  21:38:07  Show Profile Send HerrD a Private Message
Har erfarenhet av ASP1000. Testade att driva mina gamla QRS Neptunus, det var mer eller mindre platt fall. Till mina nuvarande Orion funkar det dock perfekt för alla register. En skön mix av klang, kontroll och släpp. Där finns dock inga passiva filterkomponenter.

Totalt sett verkar dom vara väldigt applikationsberoende. När det stämmer ger det otroligt mycket välljud för pengarna.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2011/04/14 :  23:06:26  Show Profile Send hjort a Private Message
Sålde ASP500 som lät lite hårt när man drog på, till förmån för ASP1000 som gick att spela hur högt som helst med . De hade bättre bas också.
Jag skulle hålla mig undan ASP500.
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2011/04/15 :  08:56:33  Show Profile Send svanbo a Private Message
Tack för era synpunkter! Det verkar helt klart som att det var lite av "nyhetens behag" med Icepower, folk verkar ha blivit lite svalare () inställda till Icepower nu. Vore likväl intressant att testa. Fler synpunkter mottages tacksamt
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2011/04/18 :  20:39:59  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag hörde ett par IcePower500 (ej ASP, utan med trafo) driva ett par Martin Logan elektrostater (minns inte vilken modell) och jag tror inte jag hört något bättre vare sig innan eller efter. Det var ett rörförsteg till dem. Kombinationen var sagolik.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000