HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Acoustic Research AR-4 xa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mange Eker
Starting Member

1 Posts

Posted - 2011/04/02 :  22:57:06  Show Profile Send Mange Eker a Private Message
Hej!

Mitt första inlägg i detta forum!

Idag köpte jag ett par AR 4-xa högtalare i mycket gott skick tillsammans med en snygg pioneer receiver från -70 talet, dom låter helt OK och membranen är hela, det finns givetvis märken på lådorna men det är inte mycket, med tanke på åldern.
Är dessa värda att behålla? har inte provat dom med den stora stereon än? pga inga bananpluggar.Receivern är ute på annons då jag tyckte den var för liten, det var högtalarna jag fasnade för.

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/04/03 :  08:49:50  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Hej!

Jag tycker absolut de är värda att behålla, den generationen, första halvan av 70-talet, av AR är väldigt välbyggda.
4:an har samma element som MST, den lilla monitorn, och jag tycker de låter mycket trevligt. Skall gärna stå nära bakvägg och kräver en hel del effekt.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000