HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Retur av vinylskiva.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/04/02 :  16:28:40  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag köpte en vinylskiva från CDWOW som var så bugglig näst intill ospelbar på A sidan. Efter att jag skrivit till dom föreslog dom att jag skulle skicka tillbaka skivan. Det var ju okej tänkte jag, men när jag kom till posten så skulle det kosta mig 92 spänn. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Om jag betalar frakten till England kommer skivan tillslut ha kostat mig 270:-. Jag tycker att det borde vara CDWOW som bör stå för frakten. Är det någon här som själv råkat ut för samma sak?

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/04/02 :  17:19:12  Show Profile Send huzze a Private Message
Be om en frisvar-adress. Det använder sig både cdon och ginza av.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/04/05 :  20:34:10  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
har det löst sig?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/04/05 :  23:35:31  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag skickade iväg skivan till den returadress som jag fick i mejlet från CDWOW. Jag låter dom få betala portot när dom får den, kanske i morgon. I värsta fall så förlorar jag skivan och pengarna. Jag berättr när jag får en reaktion från CDWOW.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2011/04/06 :  10:39:31  Show Profile Send govinda a Private Message

Beställde vinyl därifrån för ett tag sedan och när jag skulle hämta skivan såg jag en skada på konvolutet så jag hämtade aldrig ut skivan utan den fick gå i retur.

Skivan dök aldrig upp på CDWOW men jag fick ut full ersättning ändå.

mvh
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2011/04/06 :  19:41:01  Show Profile Send modernman a Private Message
Alltid tråkigt när sånt händer. Jag tycker det blir vanligare och vanligare att vinyler är ojämna. Har fått lämna tillbaka flera till min lokala skivhandlare.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/04/06 :  20:54:28  Show Profile Send gcs a Private Message
Det är ju också enklare att hantera problem som uppstår med ett företag som finns i Sverige. I den bästa av världar borde man kunna ringa till ett postorderföretag. Men tyvärr så går det sällan.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/04/08 :  22:35:47  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
ibland är översidan på fodralet skadat av att skivan gnagt sönder fodralet...

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000