HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Radionostalgi-Radio Nord
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2011/03/08 :  12:10:40  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Idag 8:de Mars återutsändes originalmaterial från Radio Nords sändingar i början på 60 talet. För de som minns den tiden rekommederas att ratta in 6.60 MHZ på kortvåg eller 1512 KHZ på mellanvåg. Mycket nöje

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com


Edited by - Erik Andersson on 2011/03/08 12:16:00

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/03/08 :  14:33:42  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har en CD med material från Radio Nord. Jag hörde en intervju med Jack Kotschack:s son som nu skrivit en bok om sin far och Radio Nord. Den som är intresserad kan gå in på SR:s hemsida och söka på Radio Nord. Det finns en hel del inslag att lyssna på. Jag lyssnade själv på RN men tycker idag att den enda fördelen var att dom satte en eld i baken på SR. 1512KHz mellanvåg, är det månne samma frekvens som vi lyssnade på i början av 60-talet?

http://www.samlaren.org/radionord/
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2011/03/08 :  14:33:47  Show Profile Send SW a Private Message
Kollade på förmiddagen och då gick 6060 kc riktigt bra. Har alldeles för mycket lokala störningar på mellanvågen för att höra 1512 kc på dagtid. Få se under kvällen när det börjar att mörkna och stationernas styrka ökar om 1512 kc också kan komma igenom.

S
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2011/03/08 :  14:41:04  Show Profile Send SW a Private Message
Man sände på 602 KHz när man var igång i början av 60-talet.

http://www.radionordrevival.blogspot.com/

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000